AKTUELNO

Beograd i Novi Sad poslednjih godina postaju lideri u poslovno-kongresnom turizmu i najpopularnije su destinacije za ''kraći odmor'' u regionu, rečeno je danas na regionalnoj konferenciji ''Turizam Srbije''.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da je prestonica u prošloj godini od turizma zaradila oko 800 miliona evra i da je cilj da se do kraja godine ostvari profit od milijardu evra.

Radojičić je naveo da je Beograd prošle godine posetilo oko milion gostiju, da je zabeleženo oko dva miliona noćenja i da se ''svake sledeće godine očekuje rast od 10 do 20 odsto''.

Gradonačelnik je kazao da među stranim turistima prednjače Turci i da je u prošloj godini prestonicu posetilo njih 45.000, kao i da je veliki broj gostiju došao iz Kine, Rusije, zapadnoevropskih i zemalja iz okruženja.

Radojičić je istakao da se Beograd ponovo pozicionira kao lider u poslovno-kongresnom turizmu i da je to pravac koji treba nastaviti.

- Nove direktne investicije u turizam omogućiće da Beograd sve više privlači turiste koji ne zahtevaju samo bazične potrebe, već da zahtevnija grupa turista sve češće odlazi zadovoljna iz naše prestonice - istakao je Radojičić.

On je ukazao na važnost kulturnih dešavanja u Beogradu, navodeći da je u prošloj godini organizovano oko 600 takvih manifestacija na otvorenom.

- Mnoge manifestacije pokrenule su grupe građana ili civilne organizacije koje su pokazale našu kreativnost, šarm i energiju, što je bitan deo brenda koji imamo, a to je nešto što, uz privredno planiranje, takođe, treba negovati - smatra Radojičić.

Govoreći o idejama za dalji razvoj turizma u prestonici, Radojičić je rekao da je na trilateralnom susretu gradonačelnika Beograda, Zagreba i Sarajeva zaključeno da ova tri grada treba da imaju zajedničku turističku ponudu kako bi privukli što više turista iz inostranstva.

- Turisti iz različitih delova sveta gravitiraju ka ova tri grada i u proseku provode dva-tri dana u jednom od ovih gradova. Oni što možemo je da jedni drugima preusmeravamo turiste, imamo regionalnu zajedničku ponudu i na taj način dođemo do većeg broja turista - kazao je Radojičić.

On je naveo da je Turistička organizacija Beograda nedavno potpisala ugovor sa produkcijskom kućom iz Moskve o snimanju filma ''Hotel Beograd'' u cilju promovisanja srpske prestonice kao turističke destinacije u Rusiji i okolnim zemljama.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da bez političke stabilnosti države i regiona i jače ekonomije nema razvoja turizma.

- Da bismo imali veći broj stranih i domaćih turista potrebna nam je stabilnost, ali i jača ekonomija koja se odražava na infrastrukturu, potencijal, privatnu inicijativu kako bi se otvararli novi hoteli i ugostiteljski objekti i pruža bolju ponudu - rekao je Vučević.

On je naveo da je Novi Sad jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija u Srbiji i da uz Beograd najpopularnija ''siti brejk'' destinacija za strane turiste u regionu.

Vučević je naveo da se beleži i porast broja gostiju koji u Novi Sad dolaze zbog tzv.kongresnog turizma, te da se pokazalo isplativim pomagati organizovanje velikih kulturnih dešavanja i seminara i kongresa različitih profila.

Kako je rekao, za sedam meseci ove godine broj turista u Novom Sadu je povećan za 10,2 odsto u odnosu na isti period lane, dok je broj stranih gostiju porastao za 17,7 odsto.

U istom periodu u Novom Sadu je, kaže Vučević, registrovano više od 250.000 noćenja, a u julu ove godine grad je posetilo 22.000 turista od čega je 17.500 bilo stranih gostiju.

Vučević je podsetio da je Novi Sad stekao dve značajne titule, Evropske prestonice kulture 2021 i Evropske prestonice mladih 2019 što je označio velikom razvojnom šansom za Novi Sad u turizmu, ali i u drugim oblastima.

- Na nama je da iskoristimo ovu šansu, da znamo kako i u šta ulažemo i da koristimo i druge potencijale, kao i da razmenjujemo iskustva sa drugim gradovima s kojima sarađujemo - kazao je Vučević.

On je pozvao privatne preduzetnike da ulažu u otvaranje novih objekata i stvaranje novog sadržaja.

- Na javnom sektoru je da stavramo bolji ambijent i regulativu, a privatni sektor treba da stvara sadržaj koji nam je itekako potreban - zaključio je Vučević.

#Beograd

#Turizam

#Zoran Radojičić

'