AKTUELNO

Ako se usvoji nacrt u kojem se dozvoljava kretanje trotinetima po trotoarima i pešačkim stazama, imaćemo drastično drugačiju sliku, pešaci će imati još dodatni problem sa njima, rekao je za PINK Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Okanović je rekao da treba pohvaliti napor Ministarstva unutrašnjih poslova da se konačno reguliše status trotineta kao vozila koja su sve prisutnija.

- Ono što vidimo sada, promeniće se drastično onog trenutka kada oni budu uvedeni u zakon, zbog toga što će kao i svuda u svetu, i kod nas postojati kompanije koje će se baviti rentiranjem električnih trotineta – rekao je Okanović.

Kako kaže, to će izgledati tako što će kompanije koje se time bave postaviti trotinete na različite tačke u gradu, pa ćete moći preko aplikacije da vidite gde vam se nalazi najbliži slobodan trotinet, kako dodaje, moći ćete da dođete do njega, skenirate kod na trotinetu, platite, vozite ga i ostavite ispred kuće...

Foto: TV Pink Printscreen

- To će nesumnjivo povećati broj trotineta i broj vožnji, pogotovo u velikim gradovima i slika koju vidimo sada neće biti ista. Ako se usvoji nacrt u kojem se dozvoljava kretanje trotinetina po trotoarima i pešačkim stazama, imaćemo drastično drugačiju sliku, pešaci će imati još dodatni problem sa njima – rekao je Okanović.

Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je da ovo sigurno nije savršeno rešenje, ali da je trenutno najbolje, kao i da je to stav Agencije i predlagača ministarstvu unutrašnjih poslova.

Okanović je dodao da u tom slučaju biciklisti isto imaju puno pravo da kažu i traže da se i oni stave na trotoare.

Foto: TV Pink Printscreen

Koković je rekao da su se vodili rešenjima zemalja iz okruženja kada su pravili nacrte.

Dodaje da su trotineti i bicikl različita vozila, kao i da bicikl može da se vozi i desnom ivicom kolovoza, što za trotinet nije dobro.

- Razlika je u radijusu tačka trotineta i bicikla – rekao je Koković.

Foto: TV Pink Printscreen

On kaže da trotinete zakon stavlja u grupu lakih elektro vozila, čija snaga motora manja od 0,6 kilovata, a brzina nije veća od 25 km na čas i težina praznog vozila 35 km na čas.

- Vozači su dužni da na zahtev ovlašćenog lica pokažu dokumentaciju o trotinetu. Vozači od 14 do 18 godina moraće da nose zaštitnu kacigu, a posle toga ne – rekao je Koković.

Autor: