Nemojte da vas, vozači, zavara ovo lepo vreme, jer od utorka stupa na snagu zimski režim vožnje koji podrazumeva adekvatne pneumatike.
Zakonska obaveza je da vozilo na sva četiri točka mora da ima postavljene zimske gume u periodu od 1. novembra do 1. aprila, ukoliko je na kolovozu sneg, led ili poledica, upozorava Agencija za bezbednost saobraćaja.
Narodski rečeno, ovo njihovo saopštenje jasno ukazuje da po slovu zakona u tim situacijama ne smeju da se kombinuju sa letnjim gumama.
- Napominjemo da dubina gazećeg sloja, odnosno šare na gumama mora biti minimum 4 mm, ali preporuka je de zamenite gume i pre nego što do toga dođe. Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje, dok pneumatici koji imaju oznaku „M+S" smatraju se zimskim pneumaticima i mogu se koristiti u navedenom periodu - navedeno je u saopštenju.
Razlika između letnjih i zimskih pneumatika je znalajna zbog njihovog sastava. Letnje gume su otpornije na visokim temperaturama, dok su zimske od materijala koji je otporniji na niskim temperaturama.
- Na temperaturi ispod 7 stepeni, letnje gume gube svoju najvažniju karakteristiku - dobro prijanjanje. Njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od uobičajenog traga koji ostavljaju zimski pneumatici. Razlika između letnjih i zimskih pneumatika je i u dubini šare. Napominjemo da su zimske gume bolje za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od sedam stepeni, kao i da je konstrukcija metalnog "kostura" zimskih guma tvrda i otpornija na mehaničke udare - objašnjavaju iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Kolika je "uloga" odgovarajućih pneumatika u bezbednosti saobraćaja govori i podatak da prosečno četiri lica pogine i 80 bude povređeno svakog meseca usled klizavog kolovoza zbog vremenskih prilika u zimskom periodu godine.
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, vozač je dužan da u saobraćaju na putu poseduje zimsku opremu i koristi na propisan način, u suprotnom predviđena je novčana kazna.
Autor: