AKTUELNO

Obilasku radova i probijanju tunela, u dužini od oko 950 metara, prisustvovala je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, kao i direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić i ambasador Kine Li Mančang.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je danas da će kompletan autoput od Obrenovca do Čačka na Koridoru 11 biti završen pre kraja ove godine. Vučić je, nakon probijanja tunela "Brančić" kog Ljiga, rekao da će sledeće godine, takođe, biti završena i deonica od Surčina do Obrenovca, tako da će ceo autoput od Beograda od Čačka biti kompletiran.

Ostaje, kaže, da se izgradi deonica Preljina - Požega, a već su počeli pregovori sa Kinezima za najtežu i najskuplju deonicu - od Požege do Boljara, na granici sa Crnom Gorom. Taj autoput bi doprineo razvoju celog jugozapadnog dela Srbije, podvukao je predsednik Srbije.

Foto: Tanjug

Rekao je i da se ove godine očekuje završetak autoputa na Koridoru 10 od Bancareva do Crvene reke, i pohvalio direktora "Koridora Srbije" Zorana Babića. Predsednik je napomenuo i da su postojali određeni problemi u Grdeličkoj klisuri, ali da će i to biti uspešno rešeno.

- Ove godine ubiramo plodove napornog rada u prethodnom periodu - naglasio je Vučić.

Kako je rekao, autoputevi u Srbiji će povećati značajno bezbednost u saobraćaju i privući mnogo veći broj investitotra. Vučić je naveo da očekuje dolazak kompanija u Čačak, Milanovcac, Ub i Ljig.

Naglasio je da Srbija ubrzano razvija i svoje pruge i na tome zahvalio potpredsednici vlade i ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović.

Vučić je rekao da je važno što Srbija izgrađuje autoputeve, mostove, infrastrukturu i da time, uprkos pokušajmima da se izazove nestabilnost u našoj zemlji, doprinosi boljem životnom standardu građana. Kako kaže, sačuvaćemo mir i niko neće ugroziti napredak Srbije.

- Srbija polako, ali sigurno postaje bolje mesto za život - rekao je Vučić.

Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac - Ljig i na tunelu je domaća firma Energoprojekt-Niskogradnja. Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine.

Probijanjem i leve cevi završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovolnjnih geoloških uslova. Pripremni radovi su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015.

Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama. Deonica Lajkovac - Ljig je duga 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija "Shandong Hi-speed Group".

Foto: Tanjug

Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrtukcija i petlja Ljig. Na trasi te deonice biće izmešteno 10 lokalnih puteva, izgrađeno 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona.

Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase. Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište. Ista kineska kompanija gradi i deonicu Obrenovac-Ub dužine 26,23 km.

Foto: Tanjug

Na toj deonici je predviđena izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje Ub. Predviđeno je izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubika betona.

Takođe je predviđeno izmeštanje i regulacija 17 postojećih rečnih vodotokva na velikom delu trase. I ta deonica će na trasi imati zidove za zaštitu od buke i jedno odmorište.

#Aleksandar Vučić

#Tunel

#Zorana Mihajlović

'