AKTUELNO

Poslednjih nedelje u vestima se našlo mnogo međunarodnih infrastrukturnih projekata, uz snažan fokus na kopanje. Priča se o obnovljenim planovima za transatlantski tunel vredan 20 biliona dolara, koji bi teoretski mogao da poveže London i Njujork za samo sat vremena koristeći tehnologiju vakumskih cevi.

To je 3.000 milja kopanja, što, prema procenama Newsweek-a, može trajati gotovo ceo milenijum ako izgradnja bude tekla istim tempom kao što je to bio slučaj sa Eurotunelom.

Što se tiče planova koji se zapravo ostvaruju, Norveška je prošlog meseca započela radove na projektu Rogfast, koji bi trebalo da postane najduži i najdublji podvodni saobraćajni tunel na svetu. Na severu Evrope, planira se otvaranje najdužeg saobraćajnog i železničkog tunela na svetu, Fehmarnbelt tunela između Danske i Nemačke, koji bi trebalo da bude otvoren 2029. godine.

Na jugu Evrope, izgradnja novog mosta koji bi povezivao Grčku i Tursku je možda bliže nego što se mislilo, preneo je Grik Reporter u petak.

Na zapadnom kraju Evrope, Velika Britanija je zauzeta gradnjom jednog od najskupljih železničkih projekata na svetu, poznatog kao HS2 (High Speed 2), čiji je trošak sada ogromnih 416 miliona dolara po milji. Međutim, mnogi smatraju da je ovaj projekat besmislen.

Ovo se dešava nekoliko godina nakon što je Velika Britanija obnovila planove za jedan od najspektakularnijih mostova na svetu, koji bi povezivao Britaniju i Irsku. Trebalo je da bude dugačak samo 12 milja, ali voda je bila dovoljno duboka da potopi Ajfelovu kulu. Tu je bio i problem sa svim radioaktivnim otpadom i neeksplodiranim municijama te nije iznenađujuće da su planovi odbačeni, piše Si-En-En (CNN).

Autor: Marija Radić