Kako su na novom crnogorskom putu za samo nekoliko dana izgorela čak četiri vozila, a njih čak 40 prokuvalo, važno je da znate šta nikako da ne radite da ne biste prošli kao ti ljudi.
Naime, za dizel je na usponu optimalno oko 2.000, a za benzinac 2.500-3.000 obrtaja.
- Kad se vozi uzbrdo, potreban je niži stepen prenosa u višim obrtajima. Dakle, auto ne treba voziti u petoj, već u trećoj ili četvrtoj brzini, zavisno od toga koja je brzina bolja za taj automobil. Ako automobil ima automatski menjač, on to sam određuje, te s njim vozači imaju manje muka - kaže Adam Nišević, auto-električar.
Na novom putu u CG za nekoliko dana izgorela 4 vozila, a 40 prokuvalo. 40km konstantnog uspona!
— Профус Јадибедус (@profusjadibedus) 17. јул 2022.
Ne vozite udavljen motor u visokom prenosu tako dugo. Spustite u nižu, dajte mu da se zavrti, ali ne u crveno.
Za dizela, to je oko 2000, a za benzinca 2500-3000 obrtaja
Na Tviteru je korisnik pod nikom Profus Jadibedus ovako objasnio pomenuta dešavanja na crnogorskom auto-putu gde se nadmorska visina od 60 metara nadomak Podgorice podiže na skoro 1.100 u blizini Kolašina.
Na niskim obrtajima uzbrdo gas je dat do kraja, sagoreva punu količinu goriva, pumpa se sporo okreće, tečnost ne stiže da se hladi... Umesto u rad, deo tog goriva odlazi u toplotu.
— Профус Јадибедус (@profusjadibedus) 17. јул 2022.
Sad zlobnici traže da se put preimenuje iz "Princeza Ksenija" u "Ognjena Marija".
- Zato, na tih 40 km pod 5-6% uspona ne mučite motor u najvišem prenosu, dajte mu da diše... Vratiće pouzdanošću i manjom potrošnjom. A na starijim vozilima nije zgoreg pre polaska na put isprati hladnjak, i spolja i iznutra. Pratite temperaturu motora! Na niskim obrtajima uzbrdo gas je dat do kraja, sagoreva punu količinu goriva, pumpa se sporo okreće, tečnost ne stiže da se hladi... Umesto u rad, deo tog goriva odlazi u toplotu... On je dodao da je za dizel optimalno oko 2.000, a za benzinac 2.500-3.000 obrtaja.
Autor: