AKTUELNO

U razgovoru za dnevni list Alo, Goran Vesić ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture istakao je da je zabrinut za život predsednika Vučića.

Prema njegovim rečima, već jednom je svedočio sličnoj situaciji kada je javnost marginalizovala pretnje Zoranu Djindjiću pred njegov atentat. Vesić navodi da isto danas rade sa Vučićem koji nije dozvolio da Srbijom zavlada kriminal.

Na pitanje da li je kao novo izabrani ministar zadovoljan stanjem koje je zatekao u ministarstvu, Vesić kaže da nikada ni jedna institucija ne počinje od čoveka koji dolazi na njeno čelo. Tako da će ono što on bude uradio delom biti zasluga njegovih prethodnika kao što će neko ko će doći posle njega sprovoditi projekte započete tokom njegovog mandata.

“Svi mi koji smo na čelu ovog resora od 2012. godine sprovodimo viziju jake Srbije koju je zacrtao predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić. Zahvaljujući toj viziji i naporima koje su u njeno ostvarenje zajedno uložili predsednik Vučić i Vlada Srbije, završena je obilaznica oko Čačka, brza pruga Beograd - Novi Sad, dve deonice obilaznice oko Beograda, a započeti su Moravski, Fruškogorski i Dunavski koridor, obilaznica oko Gornjeg Milanovca i Užica, saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina. Izgrađene su hiljade stanova za pripadnike snaga bezbednosti širom Srbije. To je politika kontinuiteta koju ću nastaviti da sprovodim”, rekao je Vesić.

Kako ocenjuje rad premijerke Ane Brnabić i sa kim od kolega ima najbolju saradnju? Ministar konstatuje da Vlada funkcijoniše kao tim i da je na njenom čelu već šest godina premijerka Brnabić koja je do sada pokazala izuzetnu spretnost vodeći uspešno Vladu i to u veoma teškim uslovima.

“Obe Vlade premijerke Brnabić formirane su u teškim vremenima. Prva u vremenu pandemije korona virusa, a druga u uslovima rata u Ukrajini. Premijerka Brnabić je zajedno sa predsednikom Vučićem uspešno vodila i vodi Srbiju kroz ove krize i mi kao ministri imamo puno poverenje u nju”, kaže Vesić

Foto: Peđa Mitić

Odgovarajući na pitanje koji će biti projekti koji će se nastaviti uprkos krizi koja je izazvana ratom u Ukrajini, Vesić je rekao:

“Srbija će nastaviti da realizuje najvažnije infrastrukturne projekte jer je završetak ovih projekata garant daljeg ekonomskog razvoja naše zemlje. Zahvaljujući razvoju infrastrukture u poslednjih osam godina, u vreme mandata predsednika Vučića, otvoreno više od 250 fabrika u Srbiji. Što se tiče izgradnje brze saobraćajnice od Šapca do Loznice, u ovom trenutku se izvode radovi na teritoriji Loznice, na oko 18 kilometara, a očekuje nas uskoro početak radova i na teritoriji Šapca. Na Fruškogorskom koridoru postoje dva ključna objekta - tunel Iriški venac, koji prolazi kroz Frušku goru, koji će biti dugačak oko 3.550 metara i most preko Dunava dužine oko 1800 metara, koji će povezivati kaćku stranu sa Petrovaradinom. Sa obe strane tunela, na ulaznom i izlaznom portalu, osigurane su sve kosine, pripremljeni ulazni portali i do sada je izbušeno 25 metara desne tunelske cevi. Kada je u pitanju most preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, do sada je urađeno 140 od 387 šipova mosta. Završetak obilaznice oko Beograda do Bubanj potoka očekujemo do juna 2023. godine, a završetak deonice Surčin – Novi Beograd do marta sledeće godine. U toku je izrada projektne dokumentacije za autoput Vožd Karađorđe, takozvani šumadijski koridor, ukupne dužine oko 220 kilometara, koji će povezati Istočnu sa Centralnom i Zapadnom Srbijom. Ovaj projekat će se graditi u fazama. Ubrzano radimo na projektu za brzu saobraćajnicu Beograd – Zrenjanin – Novi Sad kao i za tzv “smajli” saobraćajnicu od Bačkog brega do Nakova”.

Vesić se osvrnuo i na projekat “Čista Srbija”, koji je najveći infrastrukturalni projekat u Srbiji i u isto vreme najveći projekat izgradnje i rekonstrukcije komunalne infrastrukture.

“Projekat obuhvata izgradnju 165 postrojenja za prečišćavanja otpadnih voda i preko pet i po miliona metara kanalizacione mreže u 65 gradova i opština, odnosno na 89 lokacija, u Republici Srbiji. Projektom je obuhvaćeno oko dva i po miliona stanovnika. Za sada je realizacija projekata započeta na 16 lokacija. Važan deo ovog projekta odnosi se i na sanaciju i izgradnju regionalnih centara za upravljane čvrstim komunalnim otpadom, gde sledeće godine započinjemo izgradnju regionalnih centara u Nišu, Kragujevcu, Pančevu i Kraljevu. Rok za realizaciju svakog pojedinačnog projekta u okviru programa „Čista Srbija“ je 39 meseci od dana potpisivanja ugovora”, kazao je Vesić i dodao da očekuje da u sledećih tri do pet godina značajno unapredimo nivo ekološke održivosti i povećamo kvalitet života ljudi u Srbiji kroz ovaj projekat.

Ministar je najavio da očekuje da do kraja godine imamo nov terminal na aerodromu Nikola Tesla koji će biti najmoderniji u Evropi.

“Površina novoizgrađenog terminala biće 50 hiljada kvadratnih metara. Time ćemo ispuniti uslov da do 2030. aerodrom može da primi deset miliona putnika. Važno je da će koncesionar, francuski Vansi, izvršiti obavezu i za prvih pet godina investirati 732 miliona evra, čime dobijamo aerodrom koji prima veći broj putnika jer mu je kapacitet pre koncesije bio do pet i po miliona putnika. Ovo je velika šansa za razvoj naše nacionalne avio kompanije Er Srbija, ali i šansa da Srbija postane glavni hab u ovom delu Evrope za avionski kargo saobraćaj”, ističe Vesić.

Foto: Peđa Mitić

Na pitanje da li je moguće da vlast i opozicija postignu konsenzus o bilo kojoj temi, sobzirom na burnu raspravu u parlamentu oko rebalansa budžeta?

Vesić navodi da je Srbija demokratska zemlja i da je parlament mesto za žive političke rasprave.

“Dobro je da je to opozicija shvatila i da se vratila u skupštinu umesto da pokušavaju da dodju na vlast na ulici. Nije dobro da pojedini opozicioni poslanici tu raspravu spuštaju na nivo ličnih uvreda. Takve rasprave ne priliče najvišem zakonodavnom telu jedne države. Podsetiću vas da je Srpska napredna stranka bila četiri godine u opoziciji pre nego što je došla na vlast. Ali poslanici SNS nikada u parlamentu nisu vređali svoje političke protivnike, već su nudili konkretna rešenja kako da pomognu Srbiji i njenim građanima u periodu najgore autokratske vlasti Borisa Tadića. Građani su to prepoznali i glasali su za SNS na izborima. Naša partija se nije uzdala u strance da će da je dovedu na vlast, već smo vredno radili, učili, i predlagali rešanja koja smo posle i primenili kada smo došli u priliku da kreiramo politiku i put kojim će se Srbija dalje razvijati. Voleo bih i da sadašnja opozicija razmišlja na taj način jer to bi doprinelo podizanju kvaliteta rasprave u parlamentu i podstaklo bi poslanike opozicije da se bolje pripremaju za sednice”, izjavio je Vesić.

Na pitanje kako komentariše svedočenje Srdjana Lalića na sudjenju kriminalnom klanu Veljka Belivuka i Marka Miljkovića, koji su pričali i planirali ubistvo predsednika Srbije Aleksandra Vučića, Vesić kaže:

"Na suđenju klanu Belivuk-Miljković potvrđeno je ono što smo svi znali, da je život predsednika Vučića ugrožen. Žele da ubiju Vučića, jer je stao na put mafiji i nije dozvolio da Srbijom gospodari kriminal. Zabrinut sam za predsednika jer sam već jednom, a ovo me sada podseća na taj period, svedočio tome kada je veliki deo javnosti umanjivao pretnje Zoranu Đinđiću pred atentat. Isto danas rade Vučiću. To je opasno i prosto mi je neverovatno da ljudi mogu da budu toliko neodgovorni. Čuli smo da je za Vučićevu glavu nuđeno pet miliona evra, a ja pozivam nadležne organe da hitno utvrde ko je plaćao organizovanje atentata na predsednika Vučića i ko je politički podržavao taj klan jer je jasno da pokušaj ubistva šefa jedne države ne može da se sprovede bez političke podrške.

Autor: