Imidž Srbije u svetu se u poslednjih nekoliko godina znatno popravio. Lobiranje u ovome predstavlja značajan instrument koji sliku nacije i države može znatno da popravi ili sroza.
Dekan univerziteta "Metropoliten" prof. dr Ana Bovan istakla da je lobiranje normalna pojava svuda u svetu, a da su, recimo, u Briselu najveći lobisti upravo države članice.
Srbija mora da razume lobiranje i da počne da zastupa svoje interese tamo gde je potrebno. Srbija se, kada je reč o ulasku u EU, nalazi u pregovorima. Zato možemo da izlobiramo i dobijemo maksimum iz procesa pristupanja Evropskoj uniji - rekla je Bovan za TV Pink, dodajući da su pred nama svi instrumenti i resursi koje treba pametno da iskoristimo.
Nenad Vuković, advokat i predsednik Društva lobista Srbije smatra da je Srbija u svojoj istoriji bila cenjena država u svetu, te da je u jednom trenutku počela da gubi svoj ugled, te da je morala da radi "od minusa" da bi ga popravila i povratila.
- Lobiranje donosi to da se na neki istorijski događaj gleda drugačijim očima i to je bio cilj izjave Matisa o akciji "Oluja" kao veličanstvenom događaju - rekao je Vuković za televiziju Pink.
Ovakve izjave stvorile su stereotip o Srbima kao lošem narodu.
- Lobiranje je jedan od osnovnih instrumenata za stvaranje slika o nekim narodima, zato ga treba pametno iskoristiti - istakla je Bovan.
Vuković smatra da je Srbiji otežano da se izbori za sliku svoje kulture, umetnosti, politike, budući da startuje od najniže lestvice koja je stvorena u prošlosti.
Pročitajte još: Vučić: Unutrašnji dijalog o Kosovu je odlučujući za budućnost Srbije, do rešenja VRUĆE GLAVE I HLADNOG SRCA
- Napredak mora da bude kontinuiran da bi uopšte postojao - rekao je Vuković.
Bovan je istakla da činjenice ne postoje, već samo percepcija - činjenice se zanemaruju, a važno je samo ono kako neko i iz kojeg ugla vidi stvari.
- Treba da stvorimo svoju sliku i da je plasiramo u svet. Za to je potrebno puno novca i puno rada - zaključili su Bovan i Vuković.