Zamenik gradonačelnika i potpredsednik vladine Komisije za izgradnju beogradskog metroa Goran Vesić demantovao je tvrdnje koje je ranije danas o metrou izneo Dragan Đilas, uz ocenu da bi Đilas da Beograd nema metro, samo zato što on nije bio sposoban da ga izgradi.
On je istovremeno poručio da metro počinje da se gradi 2020. godine, uprkos svim Djilasovim željama da se ne gradi.
- Jer, kada metro počne da gradi Aleksandar Vučić, i mi njegovi saradnici, pokazaće se još jednom kakav je Đilas politički diletant i lažov - naveo je Vesić u pisanoj izjavi.
On je dodao da se Đilas bavi izgradnjom beogradskog metroa iz straha da će akutelna gradska vlast izgraditi metro, koji je on samo obećavao.
- Tada će se još jednom pokazati koliko je ovaj čovek nesposoban i kakva je to hodajuća politička prevara - dodao je Vesić.
Kako je rekao, idejni projekat iz 2012. godine, o kome Đilas priča, odnosio se na jednu liniju lakog metroa dužine 15 kilometara, od kojih je osam kilometara trebalo da bude pod zemljom, a sedam kilometara iznad zemlje i to da se ukršta sa ostalim saobraćajem.
Danas se, ističe, govori o pravom metrou, dužine od 40.5 kilometara u okviru kog je samo prva linija, dužine 21.3 kilometara više od 90 odsto ispod zemlje.
- Da ne pričam o tome da je Đilasova 'prva linija' lakog metroa trebalo da ima 25 stanica na 15 kilometara, a sada se na 40.5 kilometara pravog metroa grade 43 stanice - naveo je Vesić.
Kaže i da se stanice metroa grade na oko kilometar razdaljine, a da je Đilas hteo da gradi stanice na razdaljini od po 400 metara.
- Da ne govorim o tome da je Đilas planirao da 15 od njegovih 25 stanica budu u stvari obične tramvajske stanice, a sada se gradi 40 podžemnih stanica od 43 koliko će ih biti - dodao je Vesić.
Kao vrhunac bezobrazluka nazvao je to što Đilas napada projekat koji je radila francuska kompanija koju je on doveo 2012. godine i sa kojom je potpisao ugovor, kako kaže, bez tendera.
Vesić je naveo da je Đilas, pred izbore 2012. godine sa Borisom Tadićem Božidarom Đelićem, potpisao, bez tendera, ugovor sa francuskom vladom o izradi idejnog projekta i prethodne studije izvodljivosti za beogradski metro.
- Đilas je potpisao ugovor, izabrao francusku kompaniju Ežis da projektuje i on im je dao posao bez tendera - ukazao je Vesić.
Sve što je sadašnja vlast u gradu uradila po pitanju projektovanja metroa, od 2014. godine, bilo je po Đilasovim ugovorima i na osnovu njegovih dogovora, naveo je Vesić i dodao da je kompanija Ežis tek nedavno završila prethodnu studiju izvodljivosti.
Tek ta studija je dala okvirnu cenu izgradnje metroa, a prava cena će se znati kada bude završena studija izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu.
- Da ne pričam o tome da je Đilas obećao i jednoj drugoj kompaniji da će joj dodeliti deo posla na izgradnji metroa bez tendera, što je sam priznao prošle nedelje u intervjuu nedeljniku 'Vreme'. Prema tome, neka ne laže više o tenderima kada je posao projektovanja metroa koji izvodi Ežis i posao tehničke opreme dodeljivao bez tendera što je sam priznao - rekao je Vesić.
Kako kaže, ako se pita Đilas, neko može da dobije posao bez tendera, a neko ne, što zavisi od toga koga Đilas voli.
- Kako drugačije objasniti da Đilas tvrdi da Kinezi ne mogu da dobiju posao na izgradnji metroa bez tendera, a drugima je nudio isto i to čak i sam priznaje. Ili da je kao gradonačelnik dodelio posao za izgradnju Pupinovog mosta kineskoj kompaniji bez tendera - rekao je Vesić.
Nazvao je licemerjem to što je, kaže, Đilasu bilo u redu kada je on sam dodeljivao poslove bez tendera, a kada to radi vlada to ništa ne valja.
- Da li je lagao u životu ranije ne znam, ali, od kako je u politici, Đilas baš masno laže - zaključio je Vesić.
Đilas je danas ponovo osporio projekat metroa, kakav planiraju gradska i republička vlast, jer, kaže, povezuje delove grada gde ljudi ne žive i jer će, kako tvrdi, koštati duplo više od projekta koju je utvrdila Skupština grada Beograda pre sedam godina.