Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić zadovoljan je napretkom priprema za izgradnju beogradskog metroa, koja bi trebalo da počne do kraja sledeće godine.
- Beogradski metro je projekat od nacionalnog značaja za Srbiju i životnog značaja za Beograd - naveo je Vesić u saopštenju i podsetio da je danas održana sednica Radne grupe kojom je predsedavala potpredsednica vlade Zorana Mihajlović. On je objasnio da Beograd užurbano radi na usvajanju Plana detaljne regulacije Makiškog polja koji treba da bude završen do novembra ove godine, posle čega sledi proglašenje javnog interesa i početak eksproprijacije, jer će prvo tu početi izgradnja depoa i prve linije metroa.
On je istakao da Institut Jaroslav Černi uporedo sa tim radi hidrotehničko rešenje Makiškog polja, a Zavod za urbanizam grada Plan detaljne regulacije šinskog sistema grada Beograda koji će biti završen do septembra naredne godine.
Taj plan će stvoriti osnov da se proglasi javni interes za stanice metroa, kako bi se izvršila eksproprijacija zemlje i omogućila gradnja stanica, navodi Vesić.
On ističe i da Vlada Srbije obezbeđuje pravni osnov za izgradnju metroa kroz donošenje zakona i podžakonskih akata već tokom jeseni ove godine, budući da se metro u današnjim zakonima Srbije ne pominje.
- To samo govori koliko su neozbiljni naši prethodnici Tadić i Đilas koji su lagali građane i obećavali metro, a pri tom nisu imali ništa. Ni zakonske propise, ni završene projekte, ni urbanističke planove. Posao se radi ovako kako sada rade Vlada Srbije i Grad Beograd i jedino tako ovaj istorijski projekat za Srbiju može da bude počet i završen - rekao je Vesić.
On je zahvalio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću na podršci za izgradnju metroa i na tome što je Republika Srbija stala iza projekta.
- Da nije bilo te odluke Beograd sam ne bi mogao da izgradi metro. Takođe smo zahvalni potpredsednici Vlade Republike Srbije Zorani Mihajlović i ministru finansija Siniši Malom na velikom trudu i angažovanju kako bi beogradski metro bio izgrađen - rekao je Vesić.
On je dodao i da svi ubrzano rade na pregovorima sa kineskom kompanijom "Pauer Čajna" koja je na osnovu Memoranduma o izgradnji beogradskog metroa koji je potpisan u Pekingu u maju ove godine imenovana od kineske strane da kroz međudržavni sporazum naše dve države gradi beogradski metro.
"Pauer Čajna" će ovaj posao raditi u konzorcijumu sa francuskom kompanijom "Alstom".