AKTUELNO

Postoji mnogo razloga zašto biste mogli da sipate pogrešno gorivo u rezervoar automobila, a problemi mogu biti ozbiljni.

Svima se može desiti pad koncentracije, tako da je u slučaju da natočite pogrešno gorivo u svoj automobil jedino bitno da poslušate savete stručnjaka za uklanjanje štete i eliminisanje mogućnosti za još većim kvarovima.

Ukoliko ste popunili samo 5% rezervoara pogrešnim gorivom, dosipanjem 95% drugog, problem će potencijalno biti rešen, što ćete sigurno čuti od nekoga, ali je pitanje da li je vredno rizika.

Istakanje goriva iz rezervoara je jedino ispravno rešenje. Nikako nemojte paliti automobil, jer čak i samo davanje kontakta može uzrokovati da pumpa za gorivo ubrizga tečnost u motor i ošteti ga.

Tada će biti potrebno sušenje i ispiranje, ali ako se motor potpuno pokrene može doći do mnogo goreg scenarija. Danas su motori veoma napredni, pa je takav i sistem za ubrizgavanje goriva. Primera radi, kada se u pumpi za dizel gorivo nađe benzin, efekti podmazivanja pumpe zaduženi za nesmetan i brz protok goriva gube svoju funkcionalnost.

Stvara se trenje, a usled toga i potresi koji posledično proizvode mikroskopske čestice opasne po motor. Ukoliko dođe do ovih i sličnih problema, očekujte potencijalnu popravku vrednu i više hiljada evra.

Sipanje dizela u motor koji radi na benzin može biti manje katastrofalno nego obrnuto, ali i dalje može uzrokovati probleme. Benzin motori koriste svećice za paljenje goriva, a dizel je mnogo teže zapaliti na taj način. Kada dizel uđe u benzin motor, može dovesti do toga da motor radi neravnomerno ili čak da se ugasi.

Dizel gorivo je mnogo gušće i uljastije od benzina, što može dovesti do toga da svećice ne mogu pravilno da pale gorivo. To može rezultirati lošim paljenjem, smanjenjem performansi i povećanom emisijom izduvnih gasova. Pored toga, dizel može kontaminirati sistem za gorivo benzinaca, uključujući injektore i filter goriva, što može zahtevati njihovu zamenu ili čišćenje.

Ako upalite auto i počnete da vozite – vreme je da upotrebite reč katastrofa. Ulazak benzinskog goriva u osetljivi sistem dizel motora mogao bi da povuče skupe posledice, zamenu pumpe visokog pritiska, injektora, vodova za gorivo i rezervoara. Benzin nema sposobnost dizela da deluje kao mazivo u sistemu za ubrizgavanje, a upravo zbog toga brizgaljke, pumpa…

Ako možete, pozovite servisera, koji će vam pomoći i objasniti šta da radite.

U različitim situacijama, potrebno je pravovremeno reagovati na adekvatne načine:

pumpa za istakanje goriva iz rezervoara – na benzinskoj stanici često postoji pumpa za istakanje goriva iz rezervoara i možete se poslužiti njome. Takođe, ukoliko neko od vaših prijatelja poseduje ovu mašinu, pozovite ga, budite strpljivi, jer se posao istakanja goriva može obaviti za 30-40 minuta. Radnici na pumpi će vam najbolje pomoći, jer se često susreću sa ovim problemom.

poziv šlep službe u pomoć – ako se ipak desi ono najgore, te posle sipanja pogrešnog goriva sednete u automobil i odvezete se, velike su šanse da će vozilo stati na sred puta posle nekoliko kilometara i to sa oštećenjima. Zato morate biti spremni za dodatni trošak koji ćete platiti šlep službi da vam odveze automobil do automehaničarske radnje.

ručno izvlačenje goriva crevom – nabavite ručnu pumpu namenjenu za istakanje goriva pod pritiskom. Možete je pronaći u prodavnicama auto delova. Otvorite poklopac rezervoara i ubacite crevo pumpe. Polako pumpajte dok gorivo ne počne da teče niz crevo u drugu posudu.

Šta ako sipate AdBlue tečnost?

Pojavila se i nova opasnost: šta ako u otvor za dizel gorivo sipate tečnost AdBlue, koja se koristi za smanjenje emisije azotnih oksida u dizel motorima.

Sve vrste grešaka se dešavaju, a ova je moguća. Adblue deluje korozivno jer je mešavina uree i vode, efekat je potpuno drugačiji nego ako se samo mešaju benzin i dizel u sistemu za ubrizgavanje.

Oštećenja je često teško popraviti samo punjenjem, bez zamene kompletnog sistema za ubrizgavanje sa svim vodovima, injektorima, rezervoarom i pumpama. U stvari, jedna od najgorih i najskupljih kombinacija u praksi ako se dogodi.

Proizvođači često izbegavaju da otvore za punjenje Adblue postave odmah pored otvora za gorivo, tako da se Adblue rezervoar može naći u prtljažniku ili motornom prostoru nekih modela kako bi se smanjila mogućnost greške.

Autor: Dubravka Bošković