AKTUELNO

Ako želite da preskočite trčanje, postoje alternativni načini vežbanja koji će povoljnije uticati na vaše zglobove i mišiće.

Mnogi ljudi koji se bave povremenim, a i stalnim vežbanjem, tvrde da nema druge aktivnosti koja se može porediti sa trčanjem. Možda je ova informacija i tačna, ali kako trčanje može biti loš izbor ako imate problema sa bolovima u kolenu ili osteoartritisom, možda ćete biti primorani potražiti alternativu drugim načinima vežbanja.

Kombinovanje raznih vežbi koje ne uključuju trčanje može da vam pomogne u održavanju performansi tela, kao i da bude veoma korisno za vaše opšte zdravlje. Ova informacija obezbeđuje efikasnu alternativu za vežbače i sportiste koji prave pauzu zbog fizičke povrede, pretreniranosti ili umora.

Bez obzira na to da li vam je potrebno neko vreme za oporavak od povrede ili samo tražite alternative vežbanja sa manjim opterećenjem na vaše zglobove i mišiće, ovo su alternative trčanju, ali sa manjim opterećenjem vašeg mišićno-skeletnog sistema:

Biciklizam Biciklizam nudi savršenu alternativu za trčanje. Biciklizmom se možete baviti na otvorenom, kao i u zatvorenom prostoru zahvaljujući stacionarnim biciklima. Biciklizam će vam omogućiti da održavate i poboljšavate svoju formu, ali bez istog opterećenja na zglobovima i potkolenicama.

Foto: Pixabay.com

Nordijsko trčanje Ova aktivnost na spravama u vašoj teretani nudi odličnu alternativu za treninge trčanja za osobe koje su povređene ili žele da odmore svoje zglobove. Nordijsko trčanje na spravama vam omogućava da oponašate kretanje trčanja, i iako je aktivnost koja nosi težinu, uticaj na vaše zglobove je slabiji, tako da možete dobiti vežbu koja se može uporediti sa trčanjem, ali sa znatno manje opterećenja za vaše zglobove i mišiće.

Trčanje kroz vodu (u bazenu) Trkači kojima je potrebna promena, ali ne žele da pokušaju nešto drugo osim trčanja, verovatno će smatrati da je vodeno trčanje, koje se takođe naziva i bazenskim trčanjem, dobar kompromis. Proces se izvodi tako što trčite u vodi, obično u bazenu. Ova odlična alternativa vam omogućava da uživate u prednostima koje dolaze od kretanja bez ikakvog uticaja na zglobove. Da biste maksimalno iskoristili trčanje kroz bazen, usredsredite se na svoju formu, ostajući u skladu sa svojim redovnim pokretima. Praćenje rasporeda treninga slično vašem rasporedu trčanja takođe će vam pomoći da na najbolji način iskoristite ovu jedinstvenu alternativu, dok istovremeno dajete odmor vašim zglobovima.

Šetnja Suprotno uvreženom mišljenju, hodanje ili šetnja je učinkovita alternativa za trkače koji žele iste zdravstvene prednosti, ali bez uticaja na njihove zglobove. Studija koju je objavila Američka asocijacija za srce (1) pokazala je da je šetanje jednako efikasno trčanju u smanjenju rizika od hipertenzije, dijabetesa i visokog holesterola. Ključ je da šetate malo dužim rutama nego kad biste trčali, da biste dobili iste pogodnosti kao što biste to imali od trčanja. Uz zdravstvene beneficije, takođe možete uživati u svežem vazduhu i pejzažima prirode, koji čine šetnju tako privlačnom.

Foto: Pixabay.com

Step aerobik Ova vrsta vežbanja nudi alternativu treningu visokog intenziteta koji je lakši za zglobove nego trčanje, ali i dalje efikasan u poboljšanju mišićne snage i kardiovaskularne izdržljivosti. Jedna studija (2) je pokazala da step aerobik vežbe nude biomehaničko opterećenje koje predstavlja neku srednju vrednost, između onoga što biste dobili od hodanja i trčanja. Ključno je da se potezi izvedu pravilno i bezbedno, da bi se izbegle povrede.

Ako i pored ovih sigurnijih načina vežbanja i dalje imate bolove u zglobovima i mišićima, imamo rešenje za vas. Prema vodećim svetskim preporukama, lokalna primena novog spreja Exedol®, ublažava najčešča bolna stanja.

EXEDOL® sprej ispoljava lokalno analgetsko i antiinflamatorno dejstvo. Na mestu nanošenja, pojačava cirkulaciju u tretiranom području, što dovodi do povećanja lokalnog protoka krvi izazivajući prijatan osećaj hlađenja a zatim zagrevanja. Exedol® sprej pomaže u ublažavanju bola tako što se impulsi bola ne prenose do mozga. Exedol® sprej se preporučuje u sledećim stanjima: • kod reumatskih bolova i bolova u zglobovima (artritis) • kod raznih vrsta bolova u leđima, vratu, ramenima • u slučaju periferne neuropatije (dijabetičari, alkoholičari, pacijenti na hemioterapiji, pacijenti nakon hirurških intervencija)

Budite potpuno zaštićen uz Exedol®!

(1) https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/ATVBAHA.112.300878 (2)https://www.researchgate.net/publication/14426828_The_Physiological_Effects_of_BenchStep_Exercise

Autor: Pink.rs

#Zdravlje

#zglobovi

'