Čak 300 od 450 auto-škola u Srbiji moraće da se zatvori ako 27. oktobra stupi na snagu novi Pravilnik o obuci vozača, tvrde stručnjaci!
Naime, prema novom Pravilniku, auto-škole će morati da imaju poligon od oko 5.000 kvadratnih metara, i to u svom vlasništvu ili makar iznajmljen, što će malo ko u našoj zemlji moći da ispuni.
Da sve bude još gore, i onaj mali broj auto-škola koje uspeju da ispune sve zakonske odredbe i nastave sa radom, moraće da ulože veliki novac, a samim tim i značajno povećaju cenu, pa će obuka za vozače umesto dosadašnjih 70.000 sigurno koštati najmanje 100.000.
Predsednik Asocijacije auto-škola Srbije Milan Krstić objasnio je za "Informer" da u ovom trenutku samo 36 škola ispunjava sve propise koje predviđa novi pravilnik.
- Prema pravilima koja će važiti od 27. oktobra, ako imate dozvolu od vlasnika neke javne saobraćajne površine, možete na njoj da držite časove vožnje. Tako trenutno najviše škola funkcioniše na velikim parkinzima i ostalim prostorima koji se ni za šta ne koriste. Međutim, novi Pravilnik predviđa da svaka auto-škola ima svoj ili iznajmljeni poligon koji mora da ima najmanje 5.000 kvadratnih metara, odnosno 50 ari. To je nemoguće jer kad bi svaka škola u Srbiji imala toliki poligon u svom vlasništvu, to bi značilo da bi 22.500 ari ili 225 hektara bilo samo pod poligonima. Zato i ne čudo što trenutno samo osam odsto auto-škola ispunjava ove kriterijume i što bi, u najboljem slučaju, do oktobra najviše 30 odsto moglo da ih zadovolji - objašnjava Krstić.
On napominje da je za kupovinu zemljišta i izgradnju poligona od 50 ari portebno skoro 200.000 evra, što bi dovelo do vrtoglavog poskupljenja obuke kako bi vlasnici auto-škola mogli da vrate uloženo.
- Za zemlju treba 3.000 evra po aru, što je oko 150.000 evra i na to dodajte izgradnju poligona i njegovo obezbeđivanje. Doći ćete do sume od najmanje 200.000 evra. Oni koji budu uložili toliki novac sigurno će značajno podići cene obuke vozača kako bi povratili svoj kapital. To znači da će obuka umesto dosadašnjih 70.000 koštati sigurno 100.000 dinara, ako ne i više. I ko onda najviše ispašta ovim pravilnikom? Oni koji budu želeli da polažu vožnju - iskren je Krstić.
Slobodan Milošević iz Privredne komore auto-škola Srbije tvrdi da je stanje alarmantno jer se broj auto-škola u našoj zemlji iz godine u godinu rapidno smanjuje i napominje da od 27. oktobra Beograd lako može da ostane bez ijedne.
- Do 2015. godine imali smo 900 auto-škola, a sada ih imamo tek 450. Ako se ne pronađe kompromis i 27. oktobra počne da se primenjuje novi Pravilnik, plašim se da ćemo sigirno ostati bez još 300 škola. Njih 150 bi trebalo da opstane, što je premalo, a uz to će i cene obuke značajno skočiti. Najveći udar očekujemo u Beogradu, jer je tu zemljište mnogo skupo. Stoga postoji mogućnost da prestonica ostane bez auto-škola - upozorava Milošević.