Radovi na izgradnji železničkog Tomaševačkog mosta, preko Tamiša, na pruzi Pančevo - Zrenjanin, započeli su danas, a rok za završetak tog posla je 460 dana, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić
Novi železnički most, dužine 120 metara, nalaziće se nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta između Orlovata i Tomaševca, izgrađenog 1880. godine, koji uskoro više neće biti u upotrebi.
Umesto njega, novim mostom čija je gradnja počela prolaziće samo vozovi, dok „Putevi Srbije“ planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata, naveo je Vesić.
„Tomaševački most služio je za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je decenijama dovodilo do problema, jer kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj.To više neće biti slučaj. U narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata, umesto jednog nefunkcionalnog mosta drumsko-železničkog mosta, postojati dva mosta – železnički i drumski, što će značajno ubrzati saobraćaj i osigurati veću bezbednost svih putnika“, istakao je ministar.
Veisć je istakao da je vrednost ugovora za izgradnju novog Tomaševačkog mosta nešto više od 1,5 milijardi dinara. Ugovor je preduzeće Infrastruktura železnice Srbije zaključila sa „Extra-auto transportom“, u zajedničkoj ponudi sa firmama „Briken“, „ZGOP“ i „Trioprojekt“.
Reč je o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna – Zrenjanin – Kikinda – državna granica, čija je modernizacija u planu.
Ministar je pojasnio da je dosadašnjom analizom stanja Tomaševačkog mosta utvrđeno da nije isplativo ulaganje u postojeću mostovsku konstrukciju i da je potrebna izgradnja novog objekta.
Ukazao je da i je postojeći Tomaševački most bio u upotrebi punih četrnaest decenija i predstavlja najstariji most tog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju tog dela zemlje.
Zbog toga su, na sugestiju građana, iz Infrastrukture železnice Srbije pokrenuli inicijativu da se postojeći most sačuva i nakon što u potpunosti prestane da bude u upotrebi, imajući u vidu da je važno za Zrenjanin da stari most bude sačuvan kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno zbog činjenice da će taj grad biti Prestonica kulture 2025. godine.