Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je pregovarački postupak za izradu idejnog projekta Starog savskog mosta, izjavio je danas gradski menadžer Goran Vesić.
- Novi model Starog savskog mosta rasteretiće saobraćaj, dok bi sadašnji most trebalo da služi kao pešački na nekoj drugoj lokaciji. Nov most će imati četiri saobraćajne trake, po dve sa svake strane i prostor za tramvaje u oba pravca - rekao je Vesić, saopštava Gradska uprava.
Sa Novog Beograda, pored Starog sajmišta, objašnjava Vesić, uradiće se kompletna nova saobraćajnica gde će automobili moći da pređu na tu stranu, a ističe da je izgradnja Savskog mosta ujedno i uslov da se krene u tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju tunela koji će povezivati Savu i Dunav.
- Tunel koji će počinjati negde kod sadašnje autobuske stanice, a završavati se u Bulevaru despota Stefana blizu Pančevačkog mosta, smanjiće koncentraciju saobraćaja za 14 odsto - rekao je Vesić.
Postupak izrade projekta je, kaže Vesić, raspisan sa ponuđačima koji su odabrani na ovogodišnjem konkursu, odnosno projektantskim kućama CIP i DB Inženjering, a procenjena vrednost je oko 48 miliona dinara.
Ponude će biti dostavljene do 4. januara, a tenderom je predviđeno da rok za izradu idejnog projekta mosta i idejnog rešenja navoznih konstrukcija ne može biti duži od deset meseci.
Izabrani ponuđač imaće obavezu da uradi idejni projekat Starog savskog mosta prema rešenju koje je ponudio na sprovedenom konkursu, a, prema rečima gradskog menadžera, tada je prvu nagradu osvojio Saobraćajni institut CIP, dok je DB Inženjering osvojio treću.
- Ta dva nagrađena rada će sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda nastaviti postupak pregovaranja kako bi se došlo do ekonomski najpovoljnije ponude za projektovanje - rekao je Vesić.
Idejni projekat za most i idejno rešenje za navozne konstrukcije odrediće i cenu izgradnje, a predstavljaće i osnov za pribavljanje lokacijskih uslova i raspisivanje tendera za izvođenje radova, koji će se sprovoditi po pravilima Međunarodne inženjerske federacije - žuta knjiga FIDIC-a.
Stari savski most postavili su Nemci u toku Drugog svetskog rata, nakon što je tadašnji most preko Save - Most kralja Aleksandra Prvog stradao u aprilskom bombardovanju 1941. godine.
Tokom rata, most je nosio naziv Princ Eugen, a Beograđani su ga posle rata zvali Nemački most. Most je projektovala i izgradila nemačka firma iz Dortmunda. Tokom rata, pretrpeo je oštećenja usled bombardovanja, a u kasnijim godinama na njemu su vršene brojne popravke zbog promene vrste i veličine opterećenja.