Projektanti i izvođači radova na Trgu Republike nisu vodili računa o tome da će tuda prolaziti i drugi saobraćaj osim automobila i zato će sada izvršiti popravke o svom trošku, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
On je naveo da nema opravdanja za propuste i da će izvođači presložiti kocke da kolovoz mogu da koriste svi - automobili, biciklisti i motociklisti.
- Posao mora da se uradi u roku i to nije opravdanje. Rok za radove ističe 25. oktobra i oni jesu završili ranije, ali nisu plaćeni do kraja jer, po ugovoru, nisu predali ulicu koja je funkcionalna. Plaćeno je do sada 70 odsto, a svi ovi radovi biće o trošku izvođača i Beograd neće koštati ni dinar - rekao je Vesić.
On je podsetio da je, kada je rađen most na Adi, 39 miliona evra bilo plaćeno za dodatne radove, a 14 miliona evra dato izvođačima kao nagradu samo zato što su ga pustili za Novu godinu. Kada je reč o zamerkama na izgled Trga Republike, Vesić je rekao da je grad dobio trg kakav imaju sve velike evropske prestonice - Berlin, Madrid, Pariz, Moskva...
Na pitanje da li je sve moralo da se radi ođednom, zamenik gradonačelnika kaže da bi trebalo da se radi još više.
- Želimo da sredimo ovaj grad i imamo novca za to. Mora da se uredi saobraćajna, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura. Mi smo grad u kojem 30 odsto građana nema kanalizaciju u 21. veku. Trenutno radimo dva velika projekta - na levoj obali Dunava kanalizaciju sa prečistačima otpadnih voda. Vlada Srbije, zahvaljući podršci predsednika Srbije, finansiraće 285 miliona evra veliku fabriku za preradu otpadnih voda u u Velikom Selu - naveo je Vesić dodajući da je samo za rešavanje pitanja kanalizacije potrebno oko milijardu evra.
On je dodao da, kada je reč o Pančevačkom mostu, za njega, kao i za Gazelu nije zadužen grad već i Putevi Srbije.
- Mi ćemo 2020. godine početi da radimo most na Adi Huji, na unutrašnjoj obilaznici oko Beograda. Tek kada ga završimo, postojaće uslovi da se Pančevački most potpuno zatvori za saobraćaj da bi moga biti rekonstruisan - rekao je Vesić i dodao grad očekuje i rekonstrukcija ulice Kneza Miloša.
Govoreći o izgradnji metroa, podsetio je da je predsednik Vučić potpisao memorandum o razumevanju sa kineskom komapnijom Pauer Čajna i da se trenutno radi na idejnom projektu koji je potreban za građevinsku dozvolu, ali i na ostalim pripremama.
"Do kraja sledeće godne bi trebalo da počnu radovi na Makiškom polju. Metro će se graditi između 7 i 8 godina, i biće dužine 42 kilometara. Kineska kompanija nam garantuje da ćemo za pet godina imati 30 kilometra."
Kada je reč o krivičnoj prijavi koju je podneo protiv Dragana Đilasa i člana opštinskog veća Stari grad Branka Miljuša, pošto se grupa pristalica Saveza za Srbiju okupila ispred njegove kuće, Vesić je potvrdio da je o tome pisao evropskom izvestiocu Dejvidu Mekalisteru. Kako je rekao, u pismu je naveo i sve slučejeve otvorenih pretnji porodicama i lično - predsedniku Vučiću, premijerki Brnabić, predednici skupštine Maji Gojković, kao i Biljani Popović Ivković.