AKTUELNO

Zamenik gradonačelnika je rekao da “Štrabag" mora da prihvati reklamaciju i da će sve uraditi o svom trošku, kao i da će dati bankarsku garanciju za naredne tri godine.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da se preslaganje kocke na Trgu republike vrši o trošku izvođača i da nije tačno da je iz gradskog budžeta izdvojeno 30 miliona dinara za te radove.

- Posle preslaganja kocke koju sam naložio, dobićemo čist kolovoz koji će moći da koriste svi. Moj posao nije bio da se bavim projektom. Kad sam čuo za problem ja sam ga rešio, tako što sam rekao firmi da sve preslože o svom trošku - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić .

Govoreći o odgovornosti firme Vesić je rekao da “Štrabag" mora da prihvati reklamaciju i da će sve to uraditi o svom trošku, kao i da će dati bankarsku garanciju za naredne tri godine.

- Nije tačno da je iz gradskog budžeta izdvojeno 30 miliona dinara za te radove, vanrednih troškova nema. U ovo trenutku izvođaču je plaćeno oko 70 odsto ugovora, a sve će biti kad nam preda celu ulicu. Celo preslaganje kocke radi se o trošku izvođača i nijedan jedini dinar to neće koštati gradski budžet - rekao je on.

Vesić je podsetio da ovo nije prvi put da se daju lažne informacije i da se iskljrivljuje slika u medijima onoga što se zaista radi u Beogradu i naveo kao primer projekat "Beograd na vodi".

- Pričali su da to nikada neće ni da se izgradi,da je to samo maketa, a onda da zgrade tonu. Na našu veliku sreću, projekat napreduje i zgrade niču - kazao je Vesić i dodao da je tako bilo i sa garažom na Obilićevom vencu, fontanom na Slaviji...

On je rekao da su se zbog kocke na ulici pobunili biciklisti i motorciklisti, da podloga na kolovozu onemogućava normalnu vožnju, za šta on kaže da su potpuno u pravu.

Prema njegovim rečima, projekat prošle vlasti - izgradnja Mosta na Adi - je koštao 500 miliona evra, a onda je sadašnja gradska vlast morala da finansira i izgradi još mnogo toga da bi most bio funkcionalan.

Mi smo morali da spajamo Tošin bunar sa Mostom Na Adi i to je koštalo 13 miliona, evra, jer nisu uradili nikakve pristupne saobraćajnice. Zatim smo morali da postavimo šine na mostu, što je bilo još 15 miliona evra, sada radimo Bulevar Patrijarha Pavla koji povezuje Rakovicu sa ovim mostom što je još dodatnih 25 miliona evra. Trebalo bi da radimo i tunel koji će da poveže most sa Autokomandom što je još 100 miliona evra - naveo je on.

Na sve to prethodna vlast je platila 39 miliona evra izvođaču dodatne radove, a samo 14 miliona evra je plaćeno da most bude gotov za Novu godinu, rekao je Vesić i dodao da je vrhunac svega toga da su na tom mostu ugrađeni liftovi u iznosu od milion evra koji ne rade ni danas, saopštio je Beoinfo.

Vesić kaže da kada se saberu svi troškovi ovog mosta izađu oko 707 miliona evra.

- Svi naši ugovori su javni i moguć je uvid. Konkretno za Trg je izabrana renomirana austrijska firma “Štrabag” i ukupno će koštati oko osam miliona evra, što je 960 miliona dinara sa pdv-om i neće biti dodatnih troškova i veoma je važno da daju tri godine garancije za sve na tom trgu. Znači sve što bude u naredne tri godine biće popravljeno iz te bankarske garancije - dodao je on.

Vesić ističe najvažniji projekat “Metro” za koji kaže da se približava početku izgradnje.

- Krajem sledeće godine počinje izgradnja metroa - kaže on i napominje da se radi i na širenju linija Bg voza, jer je pušten Bg voz za Mladenovac, kao i za Sopot.

Kako je naveo, 8. decembra biće pušten Bg voz do Lazarevca i do Barajeva.

Projekat širenja linija Bg voza je vredan 500 miliona evra i tražimo partnera za taj prijekat. Povezivanje će biti od glavne železničke stanice prema Surčinu i Aerodromu, kao i linija prema Ovči, rekao je zamenik gradonačelnika.

Govoreći o važnim projektima u Beogradu napomenuo je i početak izgradnje fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom selu, koja će kada se završi dati rezultat da pola miliona ljudi u Savu i Dunav puštaju prerađene otpadne vode.

Vesić je naglasio i da će gondola da se gradi ove godine, kao što je i planirano.

#Goran Vesić

#Trg republike

'