AKTUELNO

Uvođenjem promena u načinu funkcionisanja News Feeda, koje se odnose na manje isticanje postova kompanija, robnih marki i medija, a više objave rodbine i prijatelja, Facebook je doprineo jačanju lažnih vesti, ali i padu popularnosti raznih kompanija, izveštava "Njujork tajms".

Popularna društvena mreža u poslednjih nekoliko dana testira nove opcije, a korisnici u brojnim zemljama poput Slovačke, Srbije, Šri Lanke, Kambodže, Bolivije i Gvatemale navodno se žale na ubrzano deljenje lažnih vesti.

Na primer, policija u Slovačkoj reagovala je nakon što je veliki broj Facebook korisnika podelio lažnu vest o muslimanu koji je navodno upozorio javnost u ovoj zemlji kako planira da izvede teroristički napad. Međutim, nakon reakcije policije i drugih bezbednosnih organa, vest se na Facebooku više nije pojavljivala u News Feedu.

Osim širenja lažnih vesti, izdavači u zemljama u kojima Facebook testira nove opcije kažu da je opala posećenost na njihovim stranicama usled novih promena, piše Njujork tajms. Facebook nije detaljno naznačio kad će završiti testiranje.

Facebook je u izjavi za Njujork tajms naveo da ozbiljno shvata svoju ulogu globalne platforme za informisanje.

- Imamo odgovornost prema ljudima koji čitaju, gledaju i dele vesti na Facebooku i svaki test obavljamo s tom odgovornošću - izjavio je Adam Moseri, šef Facebook News Feeda.

Podsećamo, Facebook je u proteklom periodu trpeo kritike zbog uticaja propagande i lažnih vesti prilikom izbora u Americi. Kompanija stoga uvođenjem novih promena želi da naglasi sadržaje koji podstiču razgovor među članovima porodice i prijateljima, a ne promociju postova kompanija, brendova i medija.

#Facebook

'