Na nivou Evropske unije pripremaju se revolucionarne promene u segmentu bezbednosti u saobraćaju, koje će uveliko uticati na učesnike u saobraćaju, ali i na automobilsku industriju.
Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta prihvatio je 21. februara predlog o izmeni "Uredbe o zahtevima za homologaciju motornih vozila i njihovih prikolica, kao i za sisteme, sastavne delove i zasebne tehničke jedinice namenjene za takva vozila, u pogledu njihove opšte sigurnosti i zaštite osoba u vozilima i nezaštićenih učesnika u drumskom saobraćaju".
Ovim predlogom bi za nekoliko godina svi automobili kao serijsku opremu trebalo da imaju ugrađene Intelidžent Spid Asistans (Intelligent Speed Ašistance, ISA) sistem za automatsko ograničenje brzine, sistem za prelaženje u suprotnu traku, uređaje koji snimaju događaje unutar automobila, sistem za pomoć vozaču, uključujući i automatsko kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pešaka i biciklista.
Ako se Uredba usvoji, svi automobili bi morali da imaju ugrađen GPS i kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na deonici puta kojim se automobil kreće.
U praksi to bi značilo da bi sistem detektovao koje je ograničenje na putu i upozorio vozača da vozi prebrzo. Ukoliko bi on nastavio da vozi preko ograničenja, sistem bi ga zvučnim signalima upozoravao da smanji brzinu.
Sistem za zadržavanje u saobraćajnoj traci prati položaj vozila u odnosu na saobraćajne trake ili puteve i primenjuje zaokretni momenat na volan, ili pritisak na kočnice onda kada vozilo napusti traku u kojoj se kreće ili signalizira da će to učiniti u situaciji kada postoji opasnost od sudara.
Prema ovom predlogu, automobili bi u budućnosti bili opremljeni i crnim kutijama koje bi snimale događaje u unutrašnjosti automobila, a snimci bi se koristili u slučajevima saobraćajnih nesreća kako bi policija lakše utvrdila razloge udesa.