separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

vesti

PROKLETSTVO? Boing 737 MAX koji se srušio u Etiopiji nije prvi! JOŠ JEDNA STRAVIČNA NESREĆA dogodila se nedavno! BILANS - 300 žrtava za 6 do 12 kobnih minuta! (FOTO)


U oba slučaja ovaj model aviona je bio star svega nekoliko meseci.


Model aviona Boing 737 MAX koji se juče ujutru srušio u Etiopiji, kada je 157 ljudi nastradalo za samo 6 minuta, i pre nekoliko meseci doživeo je sličnu sudbinu. U oktobru prošle godine se avion srušio u Džakarti. To se dogodilo odmah po poletanju i tada je stradalo svih 189 putnika i članova posade.

Međutim, to nije sve prethodna nesreća dogodila se 29. oktobra 2018. godine. Tada se Boing 737 MAX kompanije Lion Air srušio 12 minuta po poletanju u Javansko more. 

Autor: Tanjug

Nešto pre tragedije, piloti su zatražili dozvolu za povratak na aerodrom Sindu Rahayu. Kontrola leta to je dopustila, ali avion je ubrzo nakon toga nestao s radara. Pretpostavlja se da je pao u području zapadne obale ostrva Jave. Ostaci aviona kao i prtljag putnika već su pronađeni u moru.

Autor: Tanjug

Kako je tada pisao BBC, taj avion nije ni trebalo da poleti. Slično kao etiopijski avion, i avion koji je pao u Džakarti bio je star svega dva meseca, sa svega 800 sati leta.

U preliminarnim izveštajima navodilo se da su tehnički problemi bili prijavljivani na prethodnim letovima.

Autor: Tanjug AP

Boing 737 MAX je nova verzija Boingovog originala 737 i postao je njihov najbrže prodavani avion. U izveštaju Nacionalnog komiteta za saobraćajnu bezbednost navodi se da je "Lion Air" vratio avion u saobraćaj uprkos problemima koje je imao na prethodnim letovima.

Piloti su se "borili" sa automatizovanim sistemom dizajniranim da spreči da se avion"ugasi" - što je nova karakteristika 737 MAX porodice. Ova nova osobina sprečava da se avion ustremi previsoko pod preoštrim uglom, zbog čega bi izgubio sav pogon.  

Autor: Tanjug

Tokom leta 29. oktobra, automatski sistem na avionu uporno je nos aviona upravljao nadole, čak i kada nije bilo opasnosti od zaustavljanja rada motora - što je verovatno posledica pokvarenog senzora. Piloti su pokušali da isprave ovo, upravljanjem nosa aviona na veću visinu, ali je sistem uporno gurao avion dole. Ovo se desilo više od 20 puta. Nejasno je zašto piloti nisu koristili proceduru da onesposobe automatizovani sistem. Nadležni su tada naveli da je previše rano da se zaključi da li je ovaj kvar aviona i koliko doprineo padu.

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti