separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

lifestyle

Ekskluzivno otkrivamo: Ovo su razlozi zbog kojih ne možete da spavate tokom leta!


I za otežano spavanje tokom vrelih letnjih noći postoji rešenje.


Ah, te vrele letnje noći…Koliko uzbuđenja i euforije u njima, ali posle… san na oči ne dolazi nikako…Leto je zaista sjajno godišnje doba na više načina. Ali, leto može doneti i pojedine probleme. Dugi, topli dani su odlični za naš društveni život, ali oni mogu potpuno poremetiti naš san.

David Brodner (1), vodeći specijalista za medicinu spavanja iz Floride, ističe da postoji nekoliko načina na koje leto može poremetiti naš obrazac spavanja, i na biološki i na socijalni način.

1. Svetlost utiče na naše hormone

Prvi razlog nespavanja su naši hormoni. Nacionalna fondacija za spavanje (2) ovo navodi kao jedan od najčešćih uzroka nesanice. Konkretno, proizvodnja melatonina, hormona koji naše telo proizvodi da bi spavali, reguliše sunčeva svetlost, koja ulazi u naše oči i sve pore, i aktivira naš mozak da ostane budan.

Kada sunce zađe, i postane tamnije, nivo melatonina raste, osećamo se umorno i to je signal za mozak da je vreme za spavanje.

Leti su dani duži, tako da nas sunčeva svetlost stimuliše do kasnijih sati, nego što je to slučaj zimi. I tako ovaj prirodni stimulus sunčeve svetlosti deluje tako da vaše telo ne oseća da mu je potreban san, sve do kasnih sati.

Kako se leti dan produžava, naš prirodni ritam spavanja, nazvan cirkadijalni ritam, kasni. Da bi se izborili sa pojačanom svetlošću, savet je da nosite uvek naočare za sunce koje blokiraju sunčevu svetlost, tako sunce ne stimuliše jako vaše oči. Ovo je naročito važno za osobe koje rade po smenama, i posle noćne smene pokušavaju da spavaju tokom dana. Nosite naočare za sunce dok se vraćate sa posla, a napravite i zdravo okruženje za spavanje u vašoj spavaćoj sobi, zamračite je kako bi lakše utonuli u san.

2. Naši tehnički uređaji takođe ne pomažu boljem snu

Drugi veliki problem su uređaji koje svakodnevno koristimo - naši telefoni, tableti i televizori. Ne samo da oni takođe stvaraju dodatnu svetlost koja nas može sprečiti da se osećamo pospano, već emituju posebnu talasnu dužinu svetlosti koja takođe remeti prirodnu regulaciju melatonina.

3. Klima uređaj ili ne…?

Treći razlog za nespavanje je visoka temperatura. Danas je većina prostora klimatizovana, ali i dalje značajan broj ljudi nema klima uređaj, i onda zaspati uveče sa vrelim vazduhom može biti prilično teško. Kada se vaše telo priprema za spavanje, njegova temperatura se smanjuje, a ako prostorija nije dovoljno rashlađena nastaje problem.

Dakle, jedna od stavki zdravog spavanja je da smanjite temperaturu u vašoj spavaćoj sobi. Postoji diskusija o tome koja je idealna temperatura za spavanje. Po stručnjacima, ona je između 15 i 19 C stepeni.

Autor: Unsplash

4. Letnji raspored

Četvrti razlog za nespavanje je naš letnji raspored. Deca su leti na raspustu, a raspored roditelja i uopšte ljudi koji rade, ostaje isti.

Tu se postavlja i pitanje kada ljudi koji rade, žele da se leti ponašaju kao da su na raspustu, čak i ako su napustili školu pre nekoliko decenija. Ljudi leti imaju tendenciju da budu mnogo opušteniji, i mogu ostati budni do kasno, želeći da što potpunije iskoriste letnju euforiju i pozitivno raspoloženje.

5. Noći pune alkoholnih koktela…

Takođe, letnja iluzija može ići ruku pod ruku sa češćim ispijanjem alkohola, što je peti razlog za poremećaj sna. Alkohol ometa spavanje, ali i pored te činjenice ljudi ga leti u izlascima više konzumiraju, jer se tako više osećaju kao da su na odmoru.

Biohemijski razlog za poremećen san usled konzumiranja alkohola je taj što alkohol smanjuje dubok san. To je deo sna gde mozak preuređuje sve što se desilo tog dana, da sačuva uspomene, i suštinski izbaci “smeće”.

Kada pijete alkohol, postajete pospani, i možda u prvi mah zaspite. Ali, pošto se alkohol u organizmu razlaže tri, možda četiri sata kasnije, on tada zapravo ima suprotan efekat i vi se budite. Ljudima se tada dešava da se probude nekoliko sati nakon snažnog sna, i da se ponovo bore da se vrate u san. Tada se takođe ne osećaju dobro, i javljaju se sledeći simptomi: suva usta, lupanje srca, glavobolja. Krivac za sve ovo je upravo- alkohol!

Autor: Unsplash

Zdravstveni uticaji usled deprivacije sna su ozbiljni

Uticaj nedovoljnog sna na naše zdravlje može biti ozbiljan. Negativne efekte po zdravlje možete dobiti nakon što izgubite nekoliko sati za san, svake noći tokom nedelje, akumulirajući nešto što se zove "dug za spavanje".

Ako o tome razmišljate kao o kreditnoj kartici, tako da ako od ponedeljka do petka ne dobijete svojih 7 sati sna, to je kao da otvarate minus na kreditnoj kartici spavanja. Tako se ovaj dug spavanja akumulira tako da ćete vikendom obično spavati više, ponovo napuniti baterije i vratiti dug vašem snu.

Ako akumulirate previše duga za spavanje, to može imati stvarne negativne posledice na vaše telo. Na primer, vaša sposobnost koncentracije se smanjuje, vaša memorija je oslabljena, vaša sposobnost reagovanja pada, imate povećanu osetljivost na bol. Takođe, može da utiče na vašu težinu, jer se količina hormona zvana grelin povećava kada ne spavamo dovoljno, što čini ljude gladnijim iIi sklonim hrani bogatoj mastima i šećerom.

I ovo ima uticaja i na naše lipidne ćelije, tako da ćete zadržavati više masti ako manje spavate. Tada postoji opasnost javljanja dijabetesa, jer lišavanje sna deluje na sposobnost celog tela da reaguje na insulin, koje proizvodi vaše telo. Sa nedostatkom sna, vaše telo će biti otporno na insulin.

Postoje stvari koje možete učiniti da se vratite u normalnu sinhronizaciju sna

Možda ćete pomisliti da, kada ste umorni, ste malo sporiji i omamljeni, ali lišavanje sna ima mnogo efekata i na celo telo. Možete sebi pomoći tako što ćete se držati podalje od TV ekrana noću, smanjujući unos alkohola, i voditi računa da vaša spavaća soba bude zamračena i ohlađena koliko je to moguće.

Sada postoji i brzo, zdravo i efektno rešenje kako da se naspavate u vidu potpuno prirodnog preparata – Magnall Sleep.

Magnall Sleep je jedinstvena formulacija magnezijuma sa melatoninom, aktivnim oblikom folne kiseline i vitaminima B6 i B12, koja pomaže da se eliminišu simptomi nesanice i poremećaja spavanja.

Autor: Promo/Abela Pharm

Magnall Sleep blagotvorno deluje na spavanje kod osoba koje su pod stresom, rade u smenama, menjaju vremenske zone, kao i kod starijih osoba.

Magnall Sleep dejstvom na cirkadijalni ritam (ciklus spavanja i buđenja) ispoljava trostruki efekat:

1. Olakšava vam da brže zaspite.

2. Poboljšava trajanje i dužinu, kao i kvalitet sna.

3. Budite se odmorniji.

Sada ćete zaista moći i tokom leta da zaspite snom poput bebe… Uz Magnall Sleep!

(1) David Brodner, a leading sleep specialist, certified in otolaryngology and sleep medicine, the Center for Sinus, Allergy and Sleep Wellness in Palm Beach County, Florida

(2) http://sleepdisorders.sleepfoundation.org/chapter-1-normal-sleep/the-physiology-of-sleep-the-endocrine-system-sleep/

Autor: Pink.rs

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti