AKTUELNO

Prosečan srpski onlajn kupac je žena starosti između 35 i 44 godine, kupuje na internetu nekoliko puta godišnje, uglavnom odeću i obuću i smatra da su onlajn plaćanja sigurna, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Mastercard.

Prema rezultatima MasterIndex Srbija istraživanja, čak 83 odsto ispitanika u Srbiji kupovalo je na internetu, pri čemu su žene malo aktivnije od muškaraca u tom pogledu sa udelom od 50,8 posto prema 49,2 procenta.

Građani Srbije obično kupuju na internetu nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35-44 godine (35 procenat), dok se građani starosti 25-34 godine najčešće odlučuju za onlajn kupovinu jednom mesečno (24 procenta).

Kao što je to bio slučaj i ranijih godina, odeća i obuća su najčešće kupovani artikli sa udelom od 55 procenata, što je blagi rast u odnosu na prošlogodišnjih 54 odsto.

Slede elektronski uređaji (36,5 posto u odnosu na 30 procenata 2017. godine) i knjige (29 odsto naspram prošlogodišnjih 24 posto).

Činjenicu da praktičnost onlajn plaćanja ima svoje mesto i prilikom putovanja potkrepljuje podatak da 17,7 procenata ispitanika koristi onlajn plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17 odsto ih koristi za kupovinu avio karata.

MasterIndex 2018. pokazuje da je porastao i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem interneta (52,5 procenata u poređenju sa 51 odsto iz 2017.), što se može takođe pripisati kako radu eUprave, tako i sve većem broju komunalnih kompanija koje su omogućile plaćanje karticama.

Debitne, kreditne i pripejd kartice koristi 75,6 posto ispitanika koji plaćaju na internetu, dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe - 42,5 posto.

Pored toga, onlajn kupci iz Srbije često se odlučuju za plaćanja putem onlajn i m-bankinga (32 procenta).

- Učešće u svetu e-trgovine će u budućnosti imati sve značajnije mesto ne samo u životima potrošača, već i u poslovanju trgovaca - procenjuje se da će vrednost e-trgovine 2021. godine na svetskom nivou dostići 4,5 biliona dolara, tako da bi domaći trgovci, ali i celokupna privreda, mogli da ostvare ogroman rast kroz otvaranje novog kanala prodaje, prilagođenog digitalnom dobu u kome živimo, potpuno novom, globalnom tržištu - izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

#Dina kartica

#Plaćanje

'