AKTUELNO

Predstavljamo vam 9 načina koji će vam pomoći da se motivišite da vežbate ujutru!

Bilo da već vežbate, ili nikako još ne možete da se naterate da počnete da vežbate iz sto nekih vaših razloga, da li ste ikada razmišljali o vežbanju rano ujutru? Postoji niz prednosti vežbanja u jutarnjim časovima pre nego što odete na posao, ali je veoma teško pobediti onaj moment kad vam zazvoni alarm. Tanka je granica između ustajanja i ostajanja u krevetu. Predstavljamo vam nekoliko saveta koji će vam pomoći da prevaziđete taj problem i pobedite sami sebe. Osećaj zadovoljstva neće izostati, kako fizičkim izgledom, tako i u psihičkom smislu.

Da li ste primetili da se nakon bilo koje jutarnje fizičke aktivnosti osećate pokretljivije, budnije, spremnije za rad? Osećaj je veoma različit od onog kada samo ustanete i mrzovoljno napustite kuću, zar ne? Ovo nije slučajnost, jutarnje vežbanje zaista ima višestruki značaj za vaše telo i um. Kao prvo, vežbanje pokreće vaš metabolizam i povećava trošenje kalorija ne samo dok trening traje, već i tokom celog dana. Takođe, praktikovanje jutarnjeg treninga smanjuje šansu da kasnije tokom dana odustanete od istog, zato što ste preumorni ili vam je iskrsla neka druga obaveza.

Ukoliko spadate u grupu ljudi kojoj je lakše da pravi velike planove, nego da ih realizuje, iznosimo vam 9 trikova: kako da prevarite sami sebe i motivišete se za pokret i vežbanje!

1. Odložite budilnik daleko od sebe! Umesto da telefon (Ili budilnik) uveče stavite pored glave, odložite ga daleko. Na taj način izbeći ćete da ujutru kad zazvoni samo odaberete opciju odlaganja alarma, već ćete morati da ustanete iz postelje da biste ga ugasili. Kad ste već ustali, biće vam mnogo lakše da se dobro istegnete, obučete odeću za trening i uputite se ka vratima i obližnjoj teretani ili stazi za trčanje. Budite kreativni, postavite za melodiju alarma neku pesmu iz vaše liste za trening, ona će vas odmah “ubaciti” u dobro raspoloženje.

2. Organizujte sastanak! Zavisi kakav ste tip vežbača, ali veliki broj ljudi ipak voli da trenira u društvu. Osim što ćete zajedno vežbati, opušteno ćete popričati sa prijateljem, partnerom ili rođakom. To će jutarnju rutinu učiniti zanimljivijom. Lako je otkazati samom sebi neki događaj, ali teže ćete izbeći trening ukoliko trenirate zajedno sa nekim.

Foto: Unsplash

3. Zbližite se sa nekim u teretani! Ako nemate partnera za trening, velika je verovatnoća da ćete upoznati nekoga u fitnes centru, ko će vam praviti društvo. To će vas motivisati da postanete bliski sa nekim i da se pokrenete.

4. Postavljajte sebi ciljeve! Odredite jedan dan u nedelji kada ćete planirati aktivnosti za narednu sedmicu. Daćemo vam primer: napišite sebi Ove nedelje, probudiću se u 6h ujutru u ponedeljak, sredu i petak i istrčaću dva kruga oko naselja, pre posla. Držite se rasporeda i tretirajte ovaj događaj kao veoma važan, kao da imate poslovni sastanak. Ali ovoga puta sa samim sobom! Ništa nije važnije od vašeg zdravlja i brige o telu.

Foto: Unsplash

5. Neka muzika bude neizostavan član vašeg treninga! Muzika je uvek dobar izvor motivacije ujutru, nezavisno od aktivnosti koja nas čeka. Dobra plejlista će vas pokrenuti i razmrdati. Možete iskoristiti već napravljene liste pesama za trening na youtube-u ili kreirati sami svoje liste pesama. Svako ima svoj ritam koji mu prija. Istraživanja1 su pokazala da muzika pokreće pozitivnu energiju, popravlja raspoloženje i pomaže da se opustimo i oslobodimo napetosti. Predlog psihologa je da slušate muziku bržeg ritma tokom samog treninga, a na kraju, kada se istežete i opuštate, muziku nešto sporijeg tempa.

6. Pripremite se veče ranije! Da biste lakše počeli sa jutarnjim aktivnostim, pripremite uveče opremu za trening. To će vam ubrzati sam proces izlaska iz kuće. Nećete gubiti vreme koje biste mogli provesti u vežbanju zbog traženja patika, peškira ili helanki.

Foto: Unsplash

1. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/music-and-health

7. Iskoristite potencijal društvenih mreža Zahvaljujući Facebooku, možete podeliti svoj jutarnji izazov sa prijateljima. Veoma je moguće da ćete motivisati još nekoga ili izazvati da vam se pridruži. Da ne spominjemo činjenicu da će vam biti teže da zabušavate i preskačete dane treninga kada znate neko prati vaše aktivnosti. U ovome vam od velike pomoći može biti Herbafast akademija.

Koncept Herbafast akademije je moderan koncept namenjen ženama i muškarcima, koji imaju veliki broj obaveza tokom dana i onima koji ne mogu da izdvoje dovoljno vremena za odlazak u fitnes centar. Ovaj koncept pruža vam pomoć lekara nutricioniste, zatim dobijate asistenciju ličnog trenera i mesečni plan treniranja sa vežbama, kao i članstvo u zatvorenoj Facebook grupi, gde ćete razmenjivati slike, iskustva i savete sa ostalim članovima. Ako vam je naporno da odlazite u teratanu ili obližnji park, preselite fitnes centar- u svoju kuću! Smisao Herbafast akademije su zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost, ukratko- zdrav život! Više nemate izgovor za nebrigu o svom telu i duhu!

8. Previše ste pospani? Kada se tek upustite u proces treniranja, biće vam teško da čim zazvoni alarm iskočite iz kreveta. Ali nakon desetak dana, vaše telo će se prosto navići na jutarnje vežbanje i biće vam mnogo lakše da ustajete i otpočnete svoj dan. Uočićete da ste poletniji, orniji za rad i da imate više energije. Kada redovno vežbate, bolje spavate noću. A kada bolje spavate, buđenje, rasanjivanje i vežbanje ne predstavljaju nikakav problem.

9. Obratite pažnju na doručak! Pre samog treninga pojedite bananu, koja će vam dati dovoljno energije. Nakon vežbanja ne zaboravite da doručkujete, poželjno je da obrok bude zasnovan na proteinima u vidu jaja, sira sa niskim sadržajem mlečnih masti ili žitarica. Ono što je veoma važno napomenuti kada je proces zdravog mršavljenja u pitanju, naročito kada se nalazite tek na početku, jeste da se čuvate posezanja za grickalicama. Neretko se događa da se po prelasku na zdrav način života osećamo gladno i iscrpljeno zbog pojačane fizičke aktivnosti, a smanjenog unosa ugljenih hidrata. Zato nutricionisti preporučuju Herbafast Fiber, napitak bogat velikom količinom biljnih vlakana. Ovaj prirodni napitak sa kompleksom minerala i vitamina poboljšava metabolizam i pospešuje proces izbacivanja toksina iz tela. Uz Herbafast Fiber osećaćete se sito i nećete uopšte imati potrebu za grickanjem nezdravih namirnica.

Foto: Promo/Abela Pharm

Pokrenite se, postanite i ostanite zdravi… uz Herbafast!

Autor: Pink.rs

#Zdravlje

#vežbanje

'