AKTUELNO

Naučite da kontrolišete kalorije na dnevnom nivou i tako ostanete vitki i zdravi.

Mnogi od nas nisu svesni hrane, a ni kalorija koje dnevno unesemo. Nekada nam je toliko bitnije da nam je obrok ukusan, nego da razmišljamo šta bi on mogao sve napraviti u našem telu, i kakve posledice to ima po našu liniju i zdravlje. Ne morate po svaku cenu sprovoditi rigoroznu dijetu da biste smanjili rizik od raznih bolesti. Nutricionisti ističu da je važnije da se fokusirate na vrstu hrane koju jedete, nego da strogo brojite kalorije.

Skorašnja studija 1 je pokazala da možete poboljšati svoj metabolizam, kao i opšte zdravlje, sa smanjenjem samo 300 kalorija dnevno. Ovo može prevenirati razna zdravstvena stanja kao što su visok krvni pritisak, visok nivo šećera u krvi, višak masnog tkiva oko struka, i povišen nivo holesterola i triglicerida u krvi.

Učesnici ove studije obavljene od strane istraživača i stručnjaka sa Univerziteta Duke u Severnoj Karolini, i objavljene u časopisu “The Lancet Diabetes and Endocrinology” izgubili su u proseku 7,3 kg tokom dve godine, smanjenjem dnevnog unosa kalorija samo za 300.

Tokom trajanja studije upoređivani su biomarkeri u vezi metaboličkog sindroma između grupe sa kontrolisanom dijetom normalne kalorijske vrednosti, i grupe od 143 ispitanika koji su se složili da smanje svoje dnevne kalorije za 300.

Tokom dvogodišnje studije, grupa sa smanjenim kalorijama smanjila je svoj kalorijski unos u proseku za oko 12 %, što je približno 300 kalorija. Učesnici studije su u proseku izgubili u proseku 7,3 kg (uglavnom masti).

Uvek se postavljalo pitanje da li smanjenje kalorija produžava životni vek ili periode zdravlja u životu? Istraživači su potvrdili da u svim organizmima ograničenje kalorija utiče na oboje, dok fizička aktivnost utiče na zdravlje, ali ne i na životni vek.

Ograničenje kalorija u ovoj studiji je poboljšalo biomarkere vezane za opšti metabolizam, predupredilo mnoge bolesti i značajno uticalo na smanjenje kilograma i masti kod učesnika studije, tako da je potvrđeno da je kalorijsko ograničenje ipak značajno.

Foto: Unsplash

Važno je da napravite bolji izbor hrane!

Sadašnje preporuke o hrani od strane američkog Instituta za zdravlje 2 navode da bi prosečna odrasla žena trebalo da konzumira između 1.600 i 2.400 kalorija dnevno, dok odrasli muškarci treba da konzumiraju 2.000 do 3.000 kalorija dnevno.

Idealan unos kalorija zavisi od starosti, pola, visine, težine i nivoa fizičke aktivnosti. Prosečan dnevni unos kalorija porastao je za 23% od 1970. do 2010. godine, prema analizi Pew Research Centra. Prema istraživanju, prosečan čovek danas potroši oko 2481 kalorija dnevno.

Važno je napomenuti da su ljudi u današnje vreme opsednuti dijetama i brojanjem kalorija. Ovakve kalorijski ograničene dijete broje otprilike oko 1.600 kalorija dnevno, nekada i manje, oko 1.000 do 1.200 kalorija dnevno.

Da biste imali potpunu zdravstvenu i estetsku korist od smanjenja dnevnog unosa kalorija za 300, svi faktori životnog stila osobe moraju biti uzeti u obzir.

Nutricionisti stiču da nekada rigorozne dijete i strogo odricanje od nekih vrsta namirnica dovodi ljude do neuspeha. Efikasnija strategija je stvaranje zdravijeg izbora hrane, dodavanjem više minimalno obrađenih, hranjivih, biljnih namirnica kao što su sveže povrće, voće, ribe, orašasti plodovi, semenje i mahunarke.

Koliko izgleda tih 300 kalorija?

Ako se pitate koje namirnice možete izbeći da biste smanjili 300 kalorija dnevno, evo nekih predloga, što se tiče kaloričnije hrane:

- kroasan sa šunkom i sirom sadrži oko 320 kalorija.

- jedan mafin sadrži oko 200 kalorija.

- jedan komad pice može varirati od 150 do 650 kalorija, u zavisnosti od sa čim je.

- jedan pečeni krompir sadrži oko 160 kalorija.

- kesica čipsa ima oko 274 kalorije.

Foto: Unsplash

Poželjno je da ove i slične namirnice izbacite potpuno iz ishrane, kako biste pospešili svoj metabolizam, ubrzali mršavljenje i poboljšali opšte zdravlje.

Ako i pored ovih saveta trebate dodatnu pomoć kako biste sveli kalorijski unos na dnevnu optimalnu meru, i dodatno izgubili kalorije, masti i nagomilane toksine iz organizma, pravo rešenje za vas je Herbafast detox.

Herbafast detox predstavlja oblik limfne drenaže u kapsuli, i podstiče odstranjivanje nagomilanih toksina i masti iz organizma.

Foto: Promo/Abela Pharm

Herbafast detox doprinosi zdravom mršavljenju na sledeći način:

- eliminaciji viška vode

- eliminaciji toksina

- prečišćavanju organizma

- detoksikaciji organizma

- smanjenju celulita

Kao preduslov zdravog mršavljenja, pročistite svoj organizam Herbafast detoxom i oslobodite se viška tečnosti, nagomilanih toksina i napokon eliminišite dosadni celulit.

Započnite svoj put ka idealnoj liniji Herbafast detox-om, nastavite tretman Herbafast kapsulama i Herbafast Fiber-om.

https://calerie.duke.edu/files/phase2_protocol.pdf

https://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/appendix-2/

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/12/13/whats-on-your-table-how-americas-diet-has-changed- over-the-decades/

#Zdravlje

'