AKTUELNO

Uskoro u "Ikarbus" dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini "Li Jong", koji bi trebalo da u pogonima "Ikarbusa" montira isključivo električne autobuse, koji bi se koristili u GSP-u.

Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni. Jedan od njih, "Li Jong", proizvođač je električnih autobusa i, kako se navodi, za dva meseca stiže u "Ikarbus".

Time se i Srbija uključuje u ekološke tokove.

Kinezi hoće da kod nas prave i fabriku baterija, a žele i da autobus proizveden u "Ikarbusu" bude evropski proizvod sa naših prostora, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

Na naše tržište stiže i prvi kamion koji umesto klasičnih retrovizora ima kamere.

Novi "mercedes AKTROS" ima i auto-pilota koji prepoznaje bicikliste sa strane i sam koči. Predstavlja najsigurnije vozilo ikada proizvedno u toj klasi, ali u našem okruženju propisi ne prepoznaju te kategorije.

- U Srbiji, koliko mi znamo i koliko smo mogli da proverimo, nemamo problem da registrujemo vozilo sa spoljnim kamerama, dok, na primer, u Bosni je na snazi stari zakon iz SFRJ da vozilo mora da ima spoljne retrovizore kako bi bilo registrovano - kaže Aleksandar Trifunović iz "Dajmler kamiona".

Vozila prikazana na sajmu nemaju volan, eventualno imaju neki džojstik za manje manevre. Putnici i teret biće prevoženi bez vozača koji se sada svodi na programera vozila.

Stručnjaci tvrde da će se informacionom tehnologijom i telemetrijskim sistemima do 2030. ukinuti profesija profesionalni vozač, a već sada u Evropi postoje takozvane probne autobuske linije koje saobraćaju bez vozača, naravno na električni pogon.

Tržište autobusa i kamiona u svetu raste. Najveći rast ima Kina, koja kupuje vozila koliko Evropa, Severna Amerika i Japan zajedno.

#Autobus

'