Iako boje poput bele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja.
Najnovije istraživanje carVerticala, kompanije za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 evropskih zemalja, otkrilo je vezu između boje automobila i njegove kilometraže.
Među svim vozilima proverenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosečnu kilometražu - 140.674 km, a slede ih automobili crne (130.738 km) i sive boje (127.861 km).
Često su zelene boje veliki ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja. Automobili crne boje takođe zauzimaju značajan deo tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cenjena među različitim tipovima vozaća.
Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primenjuje na bilo koji automobil, od manjih gradskih do skupih luksuznih vozila. Mnogi je takođe smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uslovima.
- Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje takođe pokazalo da boja vozila utiče na to koliko se često ti automobili koriste - kaže Matas Buzelis, šef komunikacija u carVerticalu.
Crveni automobili imaju najmanju prosečnu kilometražu - 115.757 km, plavi (117.159 km) i srebrni (121.230 km).
Crvena je relativno retka boja među automobilima, a popularan je izbor za kabriolete, sportske i kupe automobile.
- Kupci polovnih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u poređenju s ljudima koji kupuju nova kola. Međutim, nekim kupcima je važna boja vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro spolja, ali održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i podaci od izlaska iz fabrike trebalo bi više da utiču na odluku kupca nego boja ili vizuelna privlačnost - objašnjava Buzelis.
Autor: Marija Radić