Rekonstrukcija i modernizacija pruge od Niša do Dimitrovgrada, sa železničkom obilaznicom oko Niša, na koju se čeka decenijama, istorijska je stvar za taj deo Srbije, poručio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da će ukupna vrednost tog projekta biti oko 430 miliona evra.
Vesić, koji je juče sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem obišao radove na obnovi te pruge, na deonici Pirot -Sukovo, rekao je za TV Prva da će nakon rekonstrukcije brzina na pruzi Niš – Dimitrovgrad biti 120 kilometara na sat, a bezbednost podigutna na znatno viši nivo.
- Ugovor za obnovu te pruge potpisan je još 2017. godine i kada sam postao ministar, jedan od prvih zadataka koji sam sebi postavio, bio je da konačno počnemo tu rekonstrukciju.
Ona ubuhvata i gradnju železničke obilaznice oko Niše, duge 23 kilometara. Procena je, kada sve budemo završili, da će projekat vredeti oko 430 miliona evra - naveo je ministar.
Preneo je i da bi radovi na samoj obilaznici oko Niša, trebalo bi da počnu u junu, nakon što se u maju okonča tender.
- Ovo je istorijska stvar za taj deo Srbije. Svi su, decenijama, obećavali obilaznicu oko Niša, kako železnička pruga ne bi više prolazila kroz centar grada, ali samo će Aleksandar Vučić uspeti da je završi. Otvaranje ponuda je 5. aprila, i očekujem početak radova u junu - istakao je Vesić i dodao da je očekivana vrednost obilaznice 150 miliona evra.
Podsetio je da se ove godine očekuje početak izgradnje brze pruge od Beograda do Niša, duge 230 kilometara, za brzinu od 200 kilometara na sat, kojom će se između dva grada putovati samo 100 minuta, što je, sada, nemoguće.
- Novih 108 kilometara brze pruge Novi Sad – Subotica biće zavšreno do kraja jula. Raspisan je tender za nazdor nad projektom izgradnje brze pruge Beograd – Niš, u maju ćemo raspisati tender za predkvalifikaciju za izvođača za drugu i treću deonicu, i očekujemo da u septembru dobijemo finansijske ponude, a do decembra da počnemo izgradnju - rekao je ministar Vesić.
Na konstataciju da je i Hrvatska sada zainteresovana za gradnju brze pruge, Vesić je rekao da Zagreb nikada do sada nije pokazivao interes da to uradi niti odgovorio na zahteve iz Beograda da se rekontruiše pruga ka Šidu i dalje kroz Hrvatsku.
- Mi ćemo od Niša, nastaviti brzu prugu ka granici sa Severnom Makedonijom, oko 135 kilometara, a zatim i još 50 kilometara do Skoplja. U ceo projekat je ušla i Grčka, a u maju ću imati sastanak sa kolegama iz Turske i Bugarske, da razgovaramo o kraku brze pruge prema Istanbulu. Sada kad su u Zagrebu shvatili da ceo Zapadni Balkan preko Srbije i Mađarske izlazi u Evropu, setili su se da im je potrebna pruga. Želimo svakako da sarađujemo sa svima, da Srbiju povežemo sa susedima, ali samo da se zna ko je hteo, a ko u početku nije hteo da gradi brzu prugu - rekao je Vesić.
Podsetio je i na zajednički projekat Srbije i BiH o obnovi i gradnji pruge Beograd – Sarajevo.
Kada je reč o povezivanju sa BiH, ministar Vesić je istakao i da očekuje da u narednim mesecima zaživi i zajednička elektronska naplata putarine, s obzirom da su resorna preduzeća juče potpisala memorandume o saradnji.
- Očekujem da zajednički ’tag’ sa Crnom Gorom profunkcioniše 15. aprila, sa Hrvatskom 15. maja, a sa Grčkom 1. juna. To je javno obećanje iz ’Puteva Srbije’, i ja ću proveriti već 16. aprila, p ai 16. maja, da li sistem radi. Zajednički ’tag’ već dobro funkcioniše sa Severnom Makedonijom. To sve znači da ćemo biti dobro povezani u regionu - zaključio je Vesić.