Paralelno sa asfaltiranjem u desnoj cevi tunela izvode i pripreme za asfaltiranje u levoj, a rok za završetak zavisiće od vremenskih uslova.
Počelo je asfaltiranje Tunela Predejane na jednoj od najtežih deonica Koridora 10, a Milovan Bekrić, pomoćnik direktora Koridora Srbije kaže da će u naredna tri do četiri dana biti završen prvi sloj asfalta u desnoj cevi tunela.
U izjavi Tanjugu Bekrić napominje da taj rok zavisi od vremenskih uslova, te kaže da su radnici na ovoj deonici južnog kraka autoputa E-75 prethodnih dana zatvorili tunel s obe strane kako bi se postigla optimalna temperatura za asfaltiranje, te dodaje da će se, ako bude topao januar, asfalt postavljati svakog dana.
Kaže da se koristi svaki sat da se izvedu mašine i radnici tokom ovog neuobičajeno toplog januara za rad u tunelu, jer je reč, kako navodi, o osetljivom poslu za koji je neophodno da temperatura bude između pet i deset stepeni u tunelu.
- Da bi se radovi obavljali svaki dan nesmetano potrebno je da u tunelu bude između pet i deset stepeni jer o svemu možemo da pričamo i tražimo određena rešenja, ali o kvalitetu radova na ovako strateškim objektima i projektima nema govora i diskusije - jasan je Bekrić.
Kao garant sigurnosti i da se sve radi po protokolu u skladu sa pravilima struke, napominje da radove prate dve laboratorije i da se posle svakog dana asfaltiranja uzimaju uzorci asfalta koji se odmah laboratorijski ispituju.
- Ako postoji potreba za nekom korekcijom koriguje se ono što eventualno nije u redu. Za sada, sve je po protokolu i po pravilima struke - kaže Bekrić.
Dodaje da se paralelno sa asfaltiranjem u desnoj cevi tunela izvode i pripreme za asfaltiranje u levoj, što će, kako navodi, ako vremenske prilike dozvole, omogućiti da u kratkom roku radnici započnu sa asfaltiranjem i tog dela tunela.
Napominje da je ceo tunel siguran i bezbedan, da su otklonjeni problemi iz aprila prošle godine i klizište koje je usporilo radove i kaže da će se nakon završetka kompletnog asfaltiranja tunela započeti sa postavljanjem svetlosne i druge signalizacije.
Inače, Tunel Predejane je dug jedan kilometar i deo je deonice Grdelica-Caričina dolina, ukupne dužine 11,8 kilometara. Radovi se finansiraju iz kredita Evropske investicione banke (EIB), ugovorena vrednost radova je 15,2 miliona evra, a izvođač je bugarska firma "Alijansa 10".