AKTUELNO

Kineska kompanija Jinlong nudi 10 miliona evra za otkup dugovanja Ikarbusa u zamenu za 51 odsto kapitala tog preduzeća.

Predsednik Kinesko-jugoistočne evropske poslovne asocijacija (CSEBA), Mario Rendulić kaže da je u otvaranje nove linije planirano ulaganje 30 miliona evra, a sam proces pregovaranja sa državom i bankama kojima Ikarbus duguje 14 miliona evra, trebao bi da traje narednih šest meseci.

- Trenutno je ponuda kineske strane da otkupi dugovanja Ikarbusa, a u zamenu bi želeli da dobiju 51 odsto kapitala ovog preduzeća - kaže Rendulić.

Plan je, kako je rekao, da se prozvodnja sa sadašnjih 50 autobusa poveća na 200 u jednoj godini, te da se ne menja broj radnika. -Želimo da iz Srbije izvozimo nove električne autobuse u stočnu i zapodnu Evropu - istakao je. Namera je da se pored električnih autobusa u pogonu Ikarbusa proizvode i električna taksi vozila , mini autobusi i motori na struju.

Prema njegovim rečima, kineski investitori su obišli i Sombor kako bi procenili da li je mogucće revitalizovati propalu fabriku Zastava, koja je godinama predmet interesovanja različitih investitora, a gde je eventualno moguće organizovati deo proizvodnje autobusa.

- U narednih 30 dana biće urađena procena i o mogućnostima da se u Ikarbusu poveća broj radnika, te koliko bi takvo povecanje koštalo kineskog ulagača - rekli su iz kinesko-srpske asocijacije.

Dugovi Ikarbusa, kažu oni, u osnovi iznose 14 miliona evra, a slede pregovori sa bankama o eventualnom smanjenju, odnosno, načinu kako bi se dugovi mogli vraćati u narednom periodu, ukoliko dođe do preuzimanja Ikarbusa.

- Problemi sa Ikarbusom su prisutni od 90-tih godina, a kineski investitori traže presek stanja u Ikarbusu, te uvid u sva trenutna dugovanja i potraživanja - kažu u Asocijaciji.

Dogovori i ranije ugovoreni poslovi Ikarbusa, neće trpeti ukoliko dođe do preuzimanja od strane Jinlong kompanije:" U regionu nema fabrika koje su preživele privatizaciju , a Srbija je dobar primer, jer bez obzira na sve Ikarbusove probleme, oni i dalje rade i prave autobuse. U narednom periodu, raygovaraćemo sa celnicima Grada Beograda kako bi se videlo da li postoji tehnička mogućnost da se infrastruktura grada prilagodi elektricnim autobusima"

Potrebno je da se izgradi infrastruktura brzih punjača, kineski investitori se nadaju da ce ući u suvlasnički odnos kako bi pravili 200 autobusa godišnje.

Za ulazak u Ikarbus, već duže vremena zainteresovane su i Poljske i Cceške kompanije, ali za sada, jedino je kineska strana dostavila konkretnu ponudu.

#Autobus

#Investitori

#Kina

'