Gradonačelnik Siniša Mali obećava da će za nekoliko godina Prokop funkcionisati kao nova centralna železnička stanica Beograda.
- Prvi put od sedamdesetih godina, taj projekat je pokrenut i to ćemo rešiti u narednih nekoliko godina. Do kraja januara imaćemo otvorenih osam perona, a nakon toga krećemo u izgradnju stanične zgrade, kao i pristupnih puteva kako bi Prokop mogao da funckioniše kao nova centralna železnička stanica Beograda - rekao je Mali u intervjuu Tanjugu.
Završetak izgradnje Prokopa, podrazumeva izmeštanje Glavne železničke stanice iz Savske ulice, što je povezano sa realizacijom projekta Beograd na vodi, koji gradonačelnik apostrofira kao najveći uspeh i Vlade Srbije i Grada u prethodnoj godini.
- Taj 27. septembar, kada smo postavili kamen temeljac za Beograd na vodi, za mene je bio kruna našeg rada za poslednjih 18 meseci - istiakao je Mali, uz napomenu da je u 2015. bio najviše zadovoljan energijom i entuzijazmom koji je gradska vlast uložila u izgradnju jednog novog Beograda.
Govoreći o Beogradu na vodi, Mali je izrazio očekivanje da će se početkom godine krenuti sa iskopavanjem za veliku kulu "Beograd", a do kraja februara i sa prvim radovima iznad zemlje za prve dve stambene kule.
- Čuo sam komentar jednog građevinskog inženjera da je, od kad je krenuo taj projekat, vrlo teško naći inženjera koji je dobar, a slobodan, jer je većina njih, pored ostalih projekata u gradu, angažovana upravo na Beogradu na vodi, i to je sjajna vest - kaže Mali.
On je, međutim, istakao nezadovoljstvo napretkom u kvalitetu javnog gradskog prevoza, navodeći da tu ima još mnogo da se radi.
- Kupljeni su novi autobusi, uveden novi tarifni sistem, ali još imamo manjak prihoda u tom delu i mislim da tu moramo mnogo više da radimo, kako bismo građanima dali bolji i kvalitetniji prevoz - smatra prvi čovek prestonice.
Prihvatio je kritike da nije najveći problem prevoza u različitim bojama vozila, ali ističe da ideja o jednoobraznim autobusima ne iziskuje dodatne troškove.
- To nije najvažnija stvar, ali to nas ništa ne košta, jer kupujemo autobuse u crvenoj boji, a deo reparacije postojećih je i farbanje, tako da nema dodatnih troškova. Nova boja daje i novu energiju i neka to bude početak nekog novog kvalitetnijeg javnog prevoza - rekao je Mali.
Podsetio je da su upravo GSP Beograd i Sava centar od 31 gradskog preduzeća, ove godine poslovala sa gubicima, navodeći da je pronalaženje rešenja za njih jedan od izazova za gradsku vlast u 2016. godini.
Kada je reč o Sava centru, strategija grada je da na proleće počne proces raspisivanja tendera za javno-privatno partnerstvo, kako bi se pronašao partner koji će uložiti oko 20 miliona evra za obnovu tog kongresnog centra.
Jedan od zadataka koji je sebi postavila Gradska uprava je i uređenje centra grada koje je već počelo, kako bi se uži centar pretvorio u pešačku zonu, u sklopu čega će biti izgrađene i podzemne garaže.
Navodi da je u planu za 2016. uređenje Trga Republike, Obilićevog venca, Terazijskog prolaza, Kosančićevog venca, Karađorđeve ulice, Slavije, Bulevara oslobođenja, kao i 40 oronulih fasada.
Autor: G.N.