Prodaja automobila u Evropi pala je u februaru šesti mesec zaredom, iako pozitivni rezultati na pojedinim vodećim tržištima - Nemačke, Francuske i Velike Britanije - nagoveštavaju da je zaokret na vidiku, javlja njujorška agencija "Blumberg".
Registracija novih automobila pala je u februaru na 1,114 miliona jedinica, što je za 1,0 odsto manje u odnosu na 1,125 miliona iz istog meseca prošle godine, objavila je Evropska asocijacija proizvođača automobila, a prenosi agencija AP.
Iako je prodaja u Nemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji prvi put od septembra prošle godine zabeležila rast, registracija novih automobila je pala za čak 8,8 odsto u Španiji i za 2,4 odsto u Italiji.
Ipak, februarski pad prodaje je najmanji od septembra prošle godine, kada je prodaja naglo opala nakon stupanja na snagu novih evropskih pravila o testovima za merenje emisije štetnih gasova.
Prodaja Poršea je smanjena za 44 odsto, a Audija za 7,0 procenata.
Prodaja grupacije Folksvagen je pala za 0,7 odsto, iako je istoimeni brend te kompanije, VW, zabeležio rast prodaje od 3,5 odsto. Italijansko-američka kompanija Fijat Krajsler Automobili zabeležila je pad prodaje od 5,0 procenata.
#Automobil
#EU
#Prodaja