Novo otkriće usledilo je posle istrage stravične nesreće u Južnoj Koreji, u kojoj je poginulo više od 170 ljudi, kada je pri sletanju avion Jeju Air kompanije udario u zid i zapalio se.
Snimači leta (tzv. crne kutije) iz putničkog aviona koji se srušio u Južnoj Koreji prošlog meseca, prestali su da rade nekoliko minuta pre nego što je avion sleteo i eksplodirao na pisti, posle udarca u zid, saopštili su istražitelji u subotu.
Zvaničnici koji istražuju najsmrtonosniju avionsku nesreću u zemlji u poslednje skoro tri decenije nadali su se da će podaci iz takozvanih crnih kutija rasvetliti zašto je let Jeju Air-a 7C 2216 iz Bangkoka sleteo na "stomak" na Međunarodnom aerodromu Muan 29. decembra, nakon čega je izbio veliki požar.
Međutim, Ministarstvo saobraćaja Južne Koreje saopštilo je u subotu da su i snimač glasova iz kokpita (CVR) i snimač podataka o letu (FDR) iz aviona Boeing 737-800 prestali da rade oko četiri minuta pre nesreće.
U izjavi ministarstva navodi se da nije jasno zašto su uređaji prestali da snimaju, dodajući da će raditi na utvrđivanju uzroka.
„Podaci sa CVR-a i FDR-a su važni za istrage nesreća, ali istrage se sprovode analizom raznih podataka, tako da planiramo da damo sve od sebe kako bismo tačno identifikovali uzrok nesreće“, navodi se u saopštenju ministarstva.
Snimač glasova iz kokpita prvo je analiziran lokalno, a zatim poslat u Sjedinjene Države na dodatnu proveru, saopštilo je ministarstvo.
Snimač podataka o letu, koji je oštećen i bez konektora, prošle nedelje je poslat Nacionalnom odboru za bezbednost transporta (NTSB) u SAD na analizu, nakon što su južnokorejske vlasti zaključile da ne mogu da izvuku podatke iz uređaja zbog štete.
CNN je kontaktirao NTSB za komentar.
Ova nesreća je najsmrtonosnija u zemlji od 1997. godine, kada se Boeing 747 Korean Air Lines-a srušio u džungli na Guamu, pri čemu je život izgubilo 228 ljudi.
Još uvek nije jasno šta je izazvalo nesreću, a očekuje se da će istraga trajati mesecima.
Pre prinudnog sletanja, pilot je poslao poziv u pomoć (mayday) i koristio termine „udaranje ptice“ i „go-around“ (odustajanje od sletanja), prema rečima zvaničnika, koji su takođe rekli da je kontrolni toranj upozorio pilota na prisustvo ptica u oblasti.
Još jedna sporna tačka je betonski nasip u koji je avion udario pri sletanju. Prema rečima stručnjaka za avijaciju, mnogi aerodromi nemaju slične strukture tako blizu pista.
Južnokorejska policija je prošle nedelje takođe izvršila pretres kancelarije Jeju Air-a u Seulu i operatera Međunarodnog aerodroma Muan u okviru istrage, prenosi Rojters.
Autor: Marija Radić