Avion je pao u more 11 minuta nakon poletanja.
Indonezijski istražitelji otkrili su da su novougrađeni sistem za poboljšanje manevarskih karakteristika i propusti pilota odigrali ključnu ulogu u padu Lajon er Boinga 737 MAX prošle godine, objavio je Vol strit džurnal.
Avion je pao u more 11 minuta nakon što je poleteo s međunarodnog aerodroma u Džakarti 29. oktobra 2018. godine.
Pretpostavilo se da su poginuli svi na letu.
Nacrt izveštaja o avionskoj nesreći koji bi trebao biti objavljen sredinom novembra, navodi niz grešaka pilota i propusta u održavanju aviona kao uzročne faktore nesreće, objavljeno je u nedelju.
Istražitelji su proverili novu funkciju Boinga, sistem MCAS za poboljšanje manevarskih karakteristika.
Sistem je uveden u novu generaciju Boinga 737 s ciljem sprečavanja previsokog uzdizanja nosa aviona.
Međutim, čini se da je u padu Lajon era taj sistem izazvao poniranje aviona zbog pogrešnih očitanja senzora.
#Avion
#Nesreća