Za izgradnju najdužeg podmorskog železničkog tunela na svetu, koji će pošto bude završen povezati glavne gradove Finske i Estonije, prikupljena su sredstva u iznosu od 15 milijardi evra, javlja njujorška agencija "Blumberg".
Prikupljena sredstva, koja je obezbedio kineski fond Tačstoun kapital partners, pokriće celokupne troškove izvođenja projekta, saopštila je kompanija koja je projektovala tunel "Fajnest bej area divelopment".
Trećina sredstva biće realizovana kroz privatne kapitalne investicije, a dve trećine u formi zajmova, prema potpisanom memorandumu o razumevanju.
Planirani tunel između Helsinkija i Talina biće dugačak 100 km, a biće izgrađeno i najmanje jedno veštačko ostrvo, kaže kreator ovog projekta finski preduzetnik Peter Vesterbačka.
Vlade Finske i Estonije su obećale da će pokušati da deo sredstava dobiju od Evropske unije, što bi smanjilo udeo neophodnih privatnih investicija. Iako izgradnja tunela još nije ni započela, karte za vožnju ovim vozom već su u decembru prošle godine puštene u prodaju.
Tako cena jednosmerne karte iznosi 50 evra, dok se godišnje karte prodaju za hiljadu evra, piše Raša tudej. Prema procenama, sa izgradnjom bi se trebalo započeti 2024. godine.