AKTUELNO

Nešto pre 17 sati jako nevreme pogodilo je područje Splita, a u Kaštelima je padao i grad.

Ovi teški vremenski uslovi su omeli sletanje aviona Croatia Airlinesa, koji je putovao iz Minhena. Putnici svedoče da je avion nekih pola sata kružio nad kaštelanskim zalivom, nakon čega je procenjeno da sigurno spuštanje neće biti moguće. Zbog toga je let preusmeren za Zadar.

Iako je sasvim razumljivo da avion usled oluje ne može izvršiti svoju predviđenu putanju, ono što je nekima na letu zasmetalo bio je manjak komunikacije s putnicima o tekućim zbivanjima, piše Slobodna Dalmacija.

"Najavljeno je spuštanje u Split i to je trajalo skoro sat, jer smo kružili iznad, a da niko nije znao razlog zašto. Nije nas bilo strah, ali niko nije znao šta se događa. Prekasno su nam dali info da krećemo u Zadar", požalio se jedan od putnika.

Dodao je da se trenutno nalaze na zadarskoj pisti te, iako je tamo sunce, ne smeju napolje.

Kad su se prizemljili u Zadru, prvo im je navodno rečeno da mogu izaći, ali je ta odluka, posle samo dva minuta poništena jer "su radovi u zgradi" i jer im "nešto može pasti na glavu". Posada ih je, dok je avion punio gorivo, snabdela vodom.

Avion je poletio za Split u 17 i 56, gde je sletio oko 18 i 15 sati.

Portparol kompanije Croatia Airlinesa Davor Janušić rekao je za Slobodnu Dalmaciju da je preusmerenje operativna odluka, nakon što je procenjeno da je nevreme prejako, bez čvrstih saznanja kad bi se moglo smiriti. Naglasio je da se sve operativne odluke Croatia Airlinesa donose u skladu s najvišim sigurnosnim procedurama, pa tako i ova.

"Putnicima se izvinjavamo na kašnjenju kojem su razlog vremenske nepogode. U Zadru putnici nisu izlazili vani kako bi se organizovalo da što pre polete za Split. Procedura izlaska bi oduzela puno više vremena nego čekanje u unutrašnjosti aviona", objasnio je.

Na pitanje zašto putnici nisu ranije obavešteni o stanju stvari, Janušić je kazao da je avion još u letu pa se ne može proveriti šta je ili nije iskomunicirano s putnicima.

"To je diskrecijsko pravo kapetana da obavesti putnike ili ne. Jako nevreme nije sasvim uobičajena situacija i pilot u tim trenucima ima na sebi veliku odgovornost, zbog čega se dojavljivanje putnicima aktualne situacije može malo prolongirati. Svakako, bilo bi uputno putnike obavestiti šta se događa tokom nepredviđenih situacija", rekao je portparol avio-kompanije.

#Split

#drama na letu