AKTUELNO

Na konferenciji za medije saopšteno je da su oba pilota imala oko 2.000 sati letenja u karijeri, kao i da se radi o izuzetno iskusnim pilotima.

Pukovnik Zvonimir Milatović i oficir Ivan Lukan piloti su koji su se uspešno katapultirali iz MiG-a 21 pre pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina, u Virovitičko-podravskoj županiji, javlja Večernji list.

Piloti su u stabilnom stanju, van životne opasnosti i prevezeni su u bolnicu na lekarski pregled. Do pada aviona došlo je nešto pre 14 sati. Jedan pilot je sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter, pa su ga pripadnici HGSS-a uz pomoć meštana izvukli iz šume.

Reč je o iskusnim i odlikovanim pilotima. Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona, odlukom tadašnje predsednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. aprila 2017. godine odlikovan je medaljom "Izuzetni poduhvat".

On je 15. marta leteo MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor.

Međutim, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspeo ponovo da upali motor i sleti u 91. vazduhoplovnu bazu na Plesu. Ivan Lukan rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998. godine, a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.

Foto: Pixabay.com


Pukovnik Zvonimir Milatović istu medalju je dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao deo levog krila, tzv. zakrilica, na avionu MiG-21.

Njemu je odlikovanje dodelio tadašnji predsednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu veštinu upravljanja avionom u izuzetno teškim okolnostima, čime je izbegnut pad letelice, pa su zaštićeni životi ljudi i imovina.

Na konferenciji za medije saopšteno je da su oba pilota imala oko 2.000 sati letenja u karijeri, kao i da se radi o izuzetno iskusnim pilotima.

Zapovednik Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva, brigadni general Mihael Križanec izneo je detalje vežbe.

"U 13.44 smo dobili prvi signal da je jedan avion objavio poziv u nuždi. U 13.48 posada je objavila da će se katapultirati zbog problema s motorom", rekao je on na konferenciji.

Prvi helikopter s Lučkog je poleteo posle pola sata. Nakon 15 sati oba helikoptera uočila su oba padobrana. U 16.25 već su oba pilota bila u helikopterima.

Radi se o avionu remontovanom 2013. i 2014. godine. Oba pilota su iskusna i s impozantnim naletom.

"Jedan je imao 1800 sati ukupnog naleta, to je nastavnik letenja. Drugi pilot ima preko 2000 sati naleta", rečeno je na konferenciji.

#Hrvatska

#MiG