AKTUELNO

Nafta koja je tankerom "ARC1" transportovana u Hrvatsku, a za koju se sumnja da je iranska, nezvanično se dovodi u vezu sa Ivanom Čermakom i njegovom kompanijom Delta Oil International, piše u Večernji list.

Takvu informaciju dnevniku je potvrdilo više izvora. Na pitanje da li je kupac te nafte za Večernji list vrlo kratko rekao da nije, a na pitanje da li je na bilo koji način povezan sa tom cisternom, rekao je da će se kasnije čuti, ali to se nije dogodilo jer nije ponovo prijaviti.na pozive.

Ivan Čermak i Delta Oil International su deo lanca otkupa nafte - kompanija kupuje, uvozi i skladišti sirovu naftu u JANAF-u za krajnje korisnike, pošto je prošle godine Čermak prodao i više nije vlasnik Croduk-a i ne može da proizvodi finalni proizvod, rafinisan. ulje. , koristite kao krajnji proizvod.

Čermakova kompanija poslednjih godina ima niz ugovora sa JANAF-om. Poslednji ugovor potpisan je 22. aprila ove godine, a ovaj događaj je zabeležen i na sajtu JANAF-a.

„Kompanija je sa Delta Oil International d.o.o. zaključio je ugovor o skladištenju 169.000 m³ sirove nafte na Terminalu Omišalj za period od 15. aprila 2022. do 15. avgusta 2022. godine“, navodi se na stranici. Uz publikaciju je priložen tekst sa izjavom predsjednika Upravnog odbora Stjepana Adanića.

Tanker fantom "ARC1", koji plovi pod panamskom zastavom, od kojeg sada svi dižu ruke i ne žele da se dovode u vezu s njim ili njegovim teretom, i dalje je usidren između Rijeke i Omišlja.

Plovilo, čija je GT (zapremina) 57.664 tone, na istom je mestu od 10. maja, kada je stiglo nešto posle ponoći, nakon što je tri puta krstarilo Jadranom.

Njegova sudbina je još neizvesna, ali „ako u njoj ima iranske nafte, nema šanse da će je istovariti“, kažu upućeni. Iransku naftu teško da će dobiti neko u EU, posebno ako SAD imaju informacije o pokušaju kupovine, istovara ili prodaje tog energenta koji je pod američkim sankcijama.

Iako EU nema potpuni embargo na iransku naftu, ona je nepoželjna zbog američkih sankcija, a svako ko se usudi da je trguje, transportuje ili istovari, kao i da plaća banke, rizikuje kazne i probleme na američkom tržištu, kao i kao štetu reputaciji. Stoga ne čudi potpuna tišina o tankeru „ARC1“, od svih onih koji bi mogli da imaju veze sa tim, piše dnevnik.