AKTUELNO

Zahtevna pozorišna publika, najzad će imati svoje mesto u gradu.

Gospodine Željko, prijatno ste iznenadili javnost i region kada ste početkom aprila najavili početak radova na digitalnom pozorištu, specijalizovanom za mjuzikle, koje pravite u Beogradu. Kako je došlo do te ideje?

Već godinama pokušavam da pronađem i kupim prostor koji bi bio adekvatan za pravljenje pozorišta specijalizovanog za mjuzikle i veoma zahtevne rock koncerte. To je razlog zašto sam ucestvovao na licitaciji i na srecu pobedio ,kupio i već u potpunosti isplatio kupovinu nekadasnjeg bioskopa Odeon,od koga pravim potpuno nesvakidašnje pozoriste.

Informacija koja je sve posebno zaintrigirala je da završavate pisanje svog pozorišnog i filmskog prvenca “Lucifer” koji ćete ne samo pisati – več i režirati i producirati. Odkud da vaše ambicije sada idu u tom smeru?

Poslednjih meseci mnogo pišem pa imam i tu vrstu ambicija , da u ovoj sveopštoj krizi dramaturgije ponudim jedan potpuno alternativno-bulevarski rock koncept, jer sam se uvek rugao i mogu da kazem pomalo gadio pežurativnom podsmehu na "bulevarsko". Samo ne znam zašto niko ne pominje da je i Šekspir bio bulevarski pisac - a ne dvorski. Ipak, razumem i današnju pozorišnu publiku koja u dobroj meri sebe smatra posebnom i kao da im smeta masovnost. To je naravno elitistička hermetizacija koja i služi da se ne obesmisli svrha postojanja posebnosti i onoga sto danas zovemo "pozorisnom publikom".

Šta je vaš cilj sa projektom Odeon?

Možda mi i uspe da pokazem kako nije tesko napuniti pozoriste svih 7 dana u nedelji. Ali moram da priznam da me malo greje i ćinjenica da ce zloglasni Žex pored svih svojih obaveza napraviti u Beogradu pozorište koje ce biti profitabilno i za čije će se predstave teško pronalaziti slobodna karta. Pogledao sam u Londonu sve predstave. Hamiltona, Boni i Klajd, Harija i Juliju. Lajon Kinga i Priti vumen...kao i još desetak novih. Stari repertoar takođe znam napamet - Čikago, Fantom, Dedi kul, Mama Mia, i mnoge druge. Neke predstave pogledao sam i više puta siguran sam da se obliku, koji je danas dominantan u ovoj vrsti umetnosti, desio veliki upad filmske i televizijske savremene tehnologije koja se u Londonu tek pocela imlementirati, a ja duboko verujem da ćemo u toj kategoriji biti svetsko iznenadjenje!

Po čemu će se razlikovati pozorište Željka Mitrovića od drugih?

Ideja je da se kupovinom jedne pozorisne karte kupe četiri dozivljaja, što bi znacilo da u isto vreme gledalac ne bi bio siguran da li je došao na pozorisnu predstavu, rock koncert, bioskopsku projekciju, ili na iluzionisticki šou. Još u vreme kada je moj dobar prijatelj Oskarovac Kejvin Spejsi, dok je ovde u Londonu bio umetnicki direktor Šekspirovog pozorišta "Old Vic", često je raspravljao sa mnom baš o ovoj temi, da li će se pozorište kao osnovna audio-vizuelna umetnost pomerati u pravcu drugih umetnosti iz audio-vizuelne kategorije.Naravno da sam ja bio u pravu, jer u sveopštoj internet eksploziji, ali i desocijalizaciji publika je svaki dan sve zahtevnija i u istom trenutku se razvija i sve vidljivija požuda ili afinitet, koji se jednostavno zove " Živ čovek”.

Da li bi ste nam, za kraj otkrili nešto više vezano za vašu predstavu “Lucifer”?

Što se tiče moje predstave "Lucifer" koju pišem, režiram i produciram sam i koja će svečano otvoriti Odeon polovinom oktobra, njen višeslojni oblik će nas svakako podsetiti koliko smo kao civilizacija postali površni i povodljivi, ali će to biti i priča o izdaji i licemerju , grehu i praštanju. O ljubavi i mržnji - ali pre svega o daru koji se zove slobodna volja i koji nam niko nije uskratio dok ga se sami ne odreknemo.

Autor: S.P.

#Lucifer

#Mjuzikl

#Odeon

#Pink Media Group

#Pozorište

#Željko Mitrović