Marketinški stručnjak ističe da je opozicija "potpuno izgubljena u svemiru, da je pala s konja na magarca i da ne razume funkciju političkih stranaka u životu". Podvlači da na sve moguće načine, pre svega spinovima, pokušava da prigrabi poneki politički poen, ali da ne shvata da je to pogrešan način da se pridobije poverenje građana.
Zloupotrebe se vrše svakodnevno i oni koji ih vrše svakodnevno iznalaze nove načine za iste. Društvene mreže su vremenom počele da se koriste za plasiranje lažnih informacija, govora mržnje i opanjkavanje političkih protivnika, kaže za Pink marketinški stručnjak Nebojša Krstić.
- Internet je prostor koji mnogima daje krila. Političke organizacije su čitavu svoju aktivnost usredsredile na ovu vrstu delovanja, zanemarujući ono što je legitimni, normalni i poželjni vid političke borbe u svakoj demokratskoj zemlji - kaže Krstić.
Kaže da su neki ovo “dobro istestirali” šireći laži i izmišljene vesti kojima su uznemirili javnost.
Bilo je tužno gledati medije koji su uložili ogromne napore da daju nacionalistički i ratoborni prizvuk odlasku predsednika Srbije na Kosovo i Metohiju, a kada je poseta prošla, za napad su mogli da izvuku samo njegovu izjavu o Slobodanu Miloševiću, rekao je marketniški stručnjak. I u ovoj izjavi, zanemariji su njen poslednji deo.
Vučić nije otišao na Kosovo da “mrtvom vuku meri rep”, već da bi narod izvukao pouke iz loših efekata Miloševićeve politike. Naveo je i primere koji su lako proverljive činjenice. Njegov govor bio je otrežnjujući jer ga nije govorio na nekom finom i lagodnom mestu, već u Mitrovici, ljudima koji su po definiciji bili bliži Miloševiću. Njima je saopštio vest koju možda i neće dobro prihvatiti i otišao je u Mitrovicu, ne da im kaže ono što žele da čuju već samo istinu - kaže Krstić za emisiju “Pravac”.
Upravo je u tome veliki kvalitet te posete, smatra marketinški stručnjak. Ističe da Vučića po pitanju Kosova “tuku” i levica i desnica, što je nedokučiv paradoks.
Kaže da predsednik Vučić u svom moru pliva uspešno, čemu je dokaz i poseta Kini.
Govoreći o ujedinjenju dela opozicije, koja je “potpuno izgubljena u svemiru” i koja je “padala sa konja na magarca” i ne razume funkciju stranaka u političkom životu, reč je o, smatra, potpunom obesmišljavanju demokratije i pita “šta narod da misli kada se ruku pod ruku ujedine potpune različitosti”.
Kada je reč o tragediji na gradilištu Beograda na vodi, Krstić kaže da kada su neki rešili da zanemare politiku, te stranke “golaći” nastavile su život od 2012/2013. misleći da je politika nebitna i da treba ići protiv Vučića bez obzira na sve.
- Umesto da budu ponosni na barem neke rezultate koje je ova vlada postigla, oni su krenuli u apsolutnu socijalističku demagogiju, delom nacionalističku demagogiju, a delom i nacionalističku i socijalističku, i pričanje potpunih gluposti i besmislica, samo zato što se njima napada i omalovažava Vučić. Nije lako trpeti tu demagogiju i to je Vučiću bilo teško da podnese, ali je to s druge strane ubijalo one koji su joj se posvetili, što se videlo i na izborima - kaže Krstić, dodajući da je dokaz tome to što nisu osvojili census na Vračaru, na Starom gradu i još mnogim mestima na kojima su, po tradiciji, osvajali većinu na izborima.
Ovo je, kaže, bio ozbiljan znak uzbune i trebalo je da se prenu. Ipak, nastavili su da rade isto i to još gore, pa su tako ušli i u koaliciju sa Dverima. Kaže da je narod sve ovo registrovao i kaznio na izborima.
- Kad nemate politiku, koncentrišete se na demagogiju i podvalu građanima. Svirate na tankim žicama emocija i na najperfidniji način zamajavate građane. Srbija danas izdvaja za bolesnu decu 15 puta više nego prethodna vlast, dok oni zloupotrebljavaju ovu temu. Traže da Vučić da novac, Vlada to odobri, a onda kažu “pokušava da dobije poene na bolesnoj deci”. Dakle, tražili ste novac, a kada ga je država dala, napadate Vučića! - podseća Krstić.
Govoreći o “babi” ubici, od koje pojedinci iz opozicije pokušavaju da naprave heroinu, Krstić kaže da je i ovo deo užasne demagogije. Pokušaj da se svaka ovakva vest stavi u funkciju politikantskog mlina je postao “bizaran, zamoran i toliko očekivan”.
- Možete da sedite, čekate vest ii tačno kažete koju će opozicija da pretvori u spin. Ali time opozicija jede svoj rep i sigurno je da, ako nastavi da ga jede, neće dobro proći na narednim izborima - kaže Krstić. Ističe da Srbija neće ući u Evropsku uniju ni “2325. ako opozicija uspe da saplete Vučića u ostvarivanju posla koje je započeo”.
- Nema nikakve unije bez novih investicija, bez jačanja države i bez rešenja kosovskog pitanja - kaže Krstić gostujući u emisiji “Pravac”. Kaže da je marketing ozbiljna delatnost i da “ne postoji dobar marketing lošeg proivoda”.
Smatra da, pre nego što bilo koji opozicini lider pomisli na marketing, treba da pomisli na svoj cilj, prioritete, funkciju i mehanizme za postizanje cilja. Kaže da oni ništa od navedenog ne razumeju, da ne znaju šta radi Vučić u Kini, niti znaju šta radi kada ode na razgovore u Brisel.
Govoreći o mržnji koja je uglavnom zastupljena na društvenim mrežama, Krstić kaže da je internet vrsta pijanstva koje daje mogućnost da je pojedinac anoniman i odaje utisak da mu je sve dozvoljeno.
- Dobija se hrabrost da se kaže ono što se ne bi smelo. Danas se valja puno zlobe, laži, obmana i svakog onog koji se bavi politikom to čini osobom koja ne sme da trene. Oficijalni mediji su nezadovoljni i nervozni zbog pada tiraža, pa šokantnim naslovima pokušavaju da pojačaju čitanost. Kada se sve sabere stvara se utisak kakofonije i celokupne nervoze - kaže marketinški stručnjak.
Govoreći o poseti Kini, Krstić smatra da je potpuno iskorišćena. Podsetio je na izvoz svinjskih glava, najave o proizvodnji letećih automobila… Kina je, kaže, nestvarno napredna zemlja u kojoj se velika pažnja posveti učenju o tehnologijama.
- Kod spinovanja, osim što imate progresiju mržnje i laži, deo spina je da se skrene pažnja sa pozitivnih stvari. Kada je velika i važna vest bio dobar izveštaj Svetske banke? To se sklanja sa stola - kaže marketinški stručnjak.
Govoreći o rijalitijima, ovaj program je u Srbiju došao 2006. godine, a doveo ga je Dragan Đilas, koji danas govori da je rijaliti katastrofa. Ipak, tada su ćutali oni koji su danas zabrinuti.
To su tada legitimizovali i to je sada stečeno pravo gledalaca. Gde je ministar kulture bio sve ove godine i vidi li rijalitije koji nisu obeleženi kao rijalitiji, a cilj im je pljuvanje Vučića? Što na to nije ustao i rekao “hajde, ljudi, urazumite se”. Ne postoji komisija koja zabranjuje i bira šta će se gledati na televiziji i to se ne sme raditi. Tržište je veoma surovo i televizije se bore za svoj prostor. Takva borba traje svuda u svetu i to je zapravo borba protiv interneta. Ne možete da se danas probudite i tražite da se ukine program, a 12 godina ste ćutali - kaže Krstić.