- Normalizacija nastave, pa konkurs za direktora, a ako nastave sa blokadom, oni koji su sada drugi razred i sledeće godine mogu da budu drugi razred - izjavio je danas u emisiji "Nije srpski ćutati", Dejan Vuk Stanković, ministar prosvete, govoreći o fizičkoj blokadi Pete beogradske gimnazije.
- Da poručim roditeljima da ovo polugodište ima 17 nedelja, a oni su u blokada u pete nedelja, od ponedeljka kreće šesta nadelja. Dve trećine nastave je minimum da bi polugodište bilo regularno. Ako blokada bude trajala celu ovu nedelju, treba da budu svesni da deca koja su sada u drugom razredu, i sledeće godine mogu da budu u drugom razredu - izjavio je ministar Dejan Vuk Stanković, govoreći o situaciji u Petoj beogradskoj gimnaziji.
"Ovo nije ucena, tako je po zakonu"
Dakle, prvo da otklonimo blokadu, pa da vidimo dalje.
- Ovo nije ucena, ovo je po zakonu - istakao je Stanković.
On je još rekao da rekao da što se tiče srednjih škola imamo probleme u tri škole u Srbiji, a da svi fakulteti u Srbiji rade normalno.
- Imamo probleme u OŠ "Uroš Predić", koja je u štrajku i gde časovi traju 30 minuta, a ta škola ima tradiciju štrajkova. Zatim imamo fizičku blokadu "Pete beogradske gimnazije", gde su grupa roditelja i grupa profesora i dva odeljenja sprovela blokadu. Treći problem je Valjevska gimnazija, gde je na mestu v. d. direktora izabrana osoba iz kolektiva, dobio je podršku, ali zbog svega što se desilo prošle godine, đaci blokiraju nastavu - rekao je Dejan Vuk Stanković za "Nije srpski ćutati".
Komentarišući činjenicu da se studentski protest "izlio" ka srednjim školama, Dejan Vuk Stanković kaže da je to "užasna zloupotreba dece".
- To je i ogromna neodgovornost onih koji na to podstiču i navode, jer, pazite, najveće žrtve u obrazovno-vaspitnom smislu svega ovoga što se dešava su deca i studenti. Oni gube nastavu, oni gube sposobnost da razvijaju svoje veštine i znanja, oni gube mogućnost da napreduju, oni gube mogućnost da završe svoje školovanje ili produže svoje školovanje na najvišem nivou, i da, usavršavajući sebe, postanu delovi ovog društva ili da postanu delovi globalnog društva. Dakle, deca krizom u obrazovnom sistemu suštinski gube. Deca i mladi. Gube, naravno, i obrazovne institucije, gube nastavnici, gube i društvo u celini, jer obrazovni sistem ne samo da košta državu, nego obrazovni sistem je glavna razvojna šansa ove države - rekao je Stanković.
"Ne možete decu da gurate u prve borbene redove"
Na pitanje voditelja kako onda gleda na deo društva koji upravo u deci vidi spas, a kada govorim deci mislim i na studente, jer i oni su deca, Stanković kaže da je to "istinski neodgovorno, neozbiljno i negde nemoralno".
- Ne možete decu da gurate u prve borbe na redove, to apsolutno nije prihvatljivo. Ne bih hteo da pravim istorijske analogije - rekao ja Stanković.
Na konstataciju voditelja da se ovde često spominje ta ključna reč - dijalog i poverenje, da roditelji đaka Pete beogradske gimnazije tvrde da ne mogu da dođu ni do koga iz Ministarstva prosvete i upitan zašto nema dijaloga između Ministarstva prosvete i roditelja džaka Pete beogradske gimnazije, ministar prosvete je rekao:
"Zato što ja nemam nameru da držim roditeljske sastanke kao ministar. Ja moram da poštujem zakon".
Upitan dodatno zašto roditelje ne primi neki njegov pomoćni, ministar Stankoviće kaže da "ni pomoćnik ministra, ni ministar nemaju nameru da drže roditeljske sastanke".
Autor: D.Bošković