AKTUELNO

U javnost je procureo snimak sa tajnog sastanka opozicionih i građanskih grupacija, koji otkriva obimnu i ozbiljno organizovanu infrastrukturu.

Na snimku se čuju konkretne logističke i tehničke pripreme koje po svemu sudeći prevazilaze domet amaterskog delovanja – uz ozbiljne sume novca, organizaciju skladišta, kontakt sa međunarodnim dobavljačima i pokušaje nabavke satelitske internet opreme. U fokusu je i — Starlink.

„Gledali smo neki sisteme za satelitski internet, kako možemo da kupimo jedan od Starlinka, da pronesemo par paketa za štab,“ čuje se jedan od učesnika sastanka.

Planirano je korišćenje Starlink sistema za komunikaciju i koordinaciju na terenu, što je rešenje koje se dosad vezivalo pre svega za vojne i krizne operacije — poput onih u Ukrajini. U tom kontekstu, posebno zabrinjava pomen „prenošenja paketa“, što ukazuje na formu logističke ili komandne infrastrukture koja se ne može organizovati bez ozbiljne tehničke i bezbednosne podrške.

Sastanak, kako se čuje na snimku, nije bio lokalnog karaktera. Pominju se konkretne lokacije, logistički centri i visoko organizovana podela zadataka.

„Imali smo sastanak sa svim onim-grupacijama iz Mionice... Prošlo je sve okej, izaće se na jednoj listi...“

Zabeležena je i rasprava o skladišnim kapacitetima i automatizovanoj proizvodnji bedževa i drugog promotivnog materijala. Cifre koje se pominju nisu nimalo zanemarljive:

Video: Privatna arhiva

„Ako bi smo ove iz Turske, jedan veliki šleper može da stane 350.000 komada. A sad, ja čekam, predlog, da prođe ovo za finansije.“

Govori se i o angažovanju štamparija u Beogradu i Čačku, sa konkretnim ciframa i kapacitetima.

Tu je i deo o direktnoj komunikaciji sa proizvođačima i distributerima tehničke opreme:

„Čekamo Crtu da nam pošaju kontakt firme za iznajmljivanje uniformnog hardvera.“

Ove informacije otvaraju pitanja o potencijalnom uplivu stranih službi, budući da bezbednosne provere i tehnička podrška ovakvog nivoa teško mogu da se sprovedu bez asistencije aktera sa velikim kapacitetima.

Učesnici razgovaraju i o ceni oglašavanja.

„Ovo čekamo da nam se javi još par televizija da nam daju odgovor za cene. Imamo za većinu ovih sa nacionalnom frekvencijom. Cena je ono ne da je bože.“

U razgovoru se takođe ističe sumnja u efikasnost bilborda.

Snimak koji je isplivao više liči na pripremu specijalne operacije nego na politički aktivizam. Masovna proizvodnja, međunarodna logistika, satelitska oprema i sofisticirana medijska strategija – sve ukazuje da se ne radi o klasičnoj opozicionoj kampanji, već o nečemu daleko kompleksnijem.