Predsednik Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu Skupštine Srbije i narodni poslanik SNS dr Uglješa Mrdić oglasio se povodom pada nadstrešnice i postupaka tužilaca u tom slučaju.
Izjavu prenosimo u celosti:
"Kako je rušenje nadstrešnice u Novom Sadu zaustavilo najveći kineski infrastrukturni projekat u Evropi?
Novosadski tužilac za slučaj “nadstrešnica”, Slobodan Josimović, Srbima nikada neće moći da objasni zašto je naredio da se ostaci srušene nadstrešnice uklone istog dana kada je srušena.
Posledice toga što je uradio Josimović su jasne - sprečio je da se sprovede bilo kakva dodatna istraga o mogućoj diverziji.
Činjenice su neumoljive!
- Brza pruga Beograd - Budimpešta najveći je kineski infrastrukturni projekat u Evropi.
- Budimpešta je već povezana prugom sa brzine 160 km na sat (najveća brzina dozvoljena u EU) sa Bečom i Nemačkom.
- Srbija je potpisala izgradnju brze pruge Beograd - Niš, već izgradila 23 km pruge za brzinu od 160 km na sat do Brestovca, počela izgradnju železničke obilaznice oko Niša i projektuje brzu prigu do Preševa.
- Pruga Novi Sad - Subotica trebalo je da bude otvorena za saobraćaj 24.11.2024. godine.
- Dan ranije, 23.11.2024. godine, u Beogradu je trebalo da bude održan sastanak ministara saobraćaja Srbije, Mađarske, Makedonije, Bugarske, Grčke i Turske uz onlajn učešće ministra saobraćaja Kine.
- Na tom sastanku Srbija je trebalo da preuzme obavezu da izgradi brze pruge osim do do Niša sve do granice sa Severnom Makedonijom i do Bugarske
- Severna Makedonija ke trebalo da se obaveže da će brzom prugom da spoji Srbiju i Grčku.
- Grčka je trebalo da se obaveže gradi brzu prugu od Soluna do Severne Makedonije jer sada rekonstruiše prugu Atina- Solun.
- Kada se sve završi Kina bi spojila brzom prugom luku Pirej (Grčka) koja je u kineskom vlasništvu sa lukom Hamburg u kojoj je Kina najveći akcionar!?
- Na istom sastanku Bugarska je trebala da preuzme obavezu da brzom prugom spoji Sofiju sa srpskom granicom a već su izgradili prugu od Sofije prema Turskoj.
- Turska je trebalo da se obaveže da izgradi prugu od Istanbula do bugarske granice.
- Već se gradi velika pruga kojlj povezuje Istanbul i Kinu! Pametnom dosta!
- Bio bi to veliki ulazak Kine u Evropu, zaobilaženje nesigurnog pomorskog puta kroz Suecki kanal i smanjivanje troškova transporta.
- Rušenje nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu zaustavilo je ovaj projekat!
- Zato je ono što se dogodilo u Novom Sadu ravno diverziji na naftovodu Severni tok.
- Nemačkoj je trebalo TRI godine da utvrdi da je napad na Severni tok bio diverzija i da uhapsi odgovorne.
- Da li će Srbija ikada to moći da uradi ako se zna da je novosadski tužilac Josimović, koji radi nadstrešnicu, (kadar USAID i Bojana Pajtića) naložio da se ISTE NOĆI uklone svi ostaci nadstrešnice? Tako izgleda odbeglo tužilaštvo koje učestvuje u obojenoj revoluciji!
- Devet meseci kasnije, 1.8.2025. godine, pred posetu predsednika Vučića NR Kini drugi deo otetog tužilaštva, TOK, na čelu sa Mladenom Nenadićem optužuje Vladu Srbije i pokušava da uhapsi dva ministra jer su navodno kineskoj državnoj železnici obezbedili 100 miliona dolara zarade!?
- Kineska državna kompanija koja radi brzu prugu u Srbiji (KRIK)
- China railway int comp) spada u najbolje kompanije na svetu i nastala je transformacijom bivše Direkcije za izgradnju pruga kineskog ministarstva saobraćaja u kompaniju kako bi Kina gradila brze pruge po svetu. Status ove kompanije je iznad državnih a za sve njene poslove garantuje Vlada NR Kine.
- Namera otetog tužilaštva i 21.11. 2024. godine i 1.8.2025. godine bila je ista - da se poremete odnosi Srbije i Kine.
Šta drugo da očekujemo od Zagorke Dolovac, Mladena Nenadića i Slobodana Josimovića koji su tužioci sa sertifikatima USAID i postavljeni u Srbiji kako bi sproveli agendu duboke države bivše američke administracije?
Da li dalje treba da pitamo zašto je Josimović iste noći kada je nadstrešnica srušena naredio da se ukloni? Da li da bi se sakrili tragovi?
Nadam se da će neko pokušati da mi odgovori na ova pitanja".
Autor: Iva Besarabić