Sa izgradnjom novog mosta povezana je i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, koji će doprineti smanjenju koncentracije saobraćaja u samom centru grada za 17%, ali i smanjenju zagađenja u gradu
Novi Savski most u potpunosti će biti prilagođen pešacima i biciklistima, a imaće ukupno šest saobraćajnih traka, od čega su četiri automobilske i dve tramvajske. Ovo će biti mnogo bezbedniji, funkcionalniji i lepši nego stari most, na ponos svih građana Beograda i Srbije!, poručio je ministar finansija Siniša Mali.
On je uz objavljene fotografije kako će most izgledati, naveo i da prema istraživanjima, zahvaljujući novom mostu broj putnika na Brankovom mostu će biti smanjen za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%.
Dužina novog Savskog mosta je 420 metara, a biće postavljen na ukupno šest stubova. Širina mosta je 38 metara, a na mestima vidikovca za pešake je 42 metra. Dvosmerni tramvajski saobraćaj će biti pozicioniran u sredini, a dvosmerni drumski saobraćaj će imati po dve kolovozne trake, sa po 6,5 metara po smeru.
Sa obe strane će biti postavljene pešačko–biciklističke staze, tako da će novi most biti u potpunosti prilagođen za pešake i bicikliste.
Sa izgradnjom novog mosta povezana je i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, koji će doprineti smanjenju koncentracije saobraćaja u samom centru grada za 17%, ali i smanjenju zagađenja u gradu.
Tunel će imati po dve saobraćajne trake sa svake strane i biće dugačak oko dva kilometara. Ovo je prvi tunel koji će se graditi u Beogradu posle više od pet decenija. Novi Savski most će biti završen do kraja 2026. godine.
- Mi mostove ne rušimo, mi mostove gradimo! Nema predaje! Srbija ne sme da stane!, poručio je Mali.
Autor: Dubravka Bošković