AKTUELNO

Most na Adi koji je rađen dok je na čelu Grada Beograda bio Dragan Đilas dobio je upotrebnu dozvolu 2019. godina, osam godina nakon što je pušten za saobraćaj.

Međutim, ovaj monumentalni most, koji povezuje novobeogradski i čukarički deo grada, dobio je upotrebnu dozvolu tek osam godina kasnije, 9. decembra 2019. godine.

Ono što je posebno zanimljivo u vezi sa ovim projektom jeste završni deo vrha pilona, čelični element visine sedam metara, koji je prema projektu trebao da krasi most. Taj element nikada nije postavljen, već se i dalje nalazi u garaži Direkcije za građevinsko zemljište. Naime, završni vrh nije bio deo originalne građevinske dozvole, već je dodat naknadno kao zamisao projektanta, koji je na kraju projekta odlučio da se mostu doda još jedan vizuelni detalj.

Da bi se ubrzali radovi plaćeni su 10 miliona evra, što ukazuje na problematično planiranje i na to koliko su sredstva trošena za ličnu promociju tadašnjeg gradonačelnika Dragana Đilasa. Sve su dali kako bi most bio otvoren pre izbora.

Foto: Printscreen

Na kraju, građani su ostali sa mostom koji je godinama funkcionisao bez upotrebne dozvole, a završni deo pilona stoji neiskorišćen, kao svojevrstan podsetnik na nedovoljno planirane i skupe projekte koji nisu uvek sprovedeni u skladu sa zakonima i potrebama grada.

Foto: Privatna arhiva