AKTUELNO

U Sremskoj Mitrovici danas je otvoreno međunarodno putničko pristanište na Savi, u prisustvu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, koji je poručio da se Srbija, posle nekoliko decenija, okreće rekama, kako bi pospešila razvoj vodnog saobraćaja i ukupan ekonomski razvoj zemlje.

„Kada govorimo o saobraćajnoj povezanosti, najčešće se misli na puteve, ponekada na pruge, ali saobraćajno povezivanje znači i vazdušne i rečne veze. Nažalost, Srbija se decenijama ponašala kao da nema dve velike međunarodne reke, kao da nemamo to blago na kojim bi nam mnoge zemlje pozavidele“, primetio je Vesić.

Zato se, kaže, danas otvara tek osmo međunarodno pristanište u Srbiji, umesto da ih već bude bar 20.

Pristanište u Sremskoj Mitrovici je drugo na Savi, pored onog u Beogradu, a radi se i na projektu pristaništa u Šapcu, što će stvoriti mogućnost uspostavljanje rečne veze, brodom, između Šapca i Sremske Mitrovice, odnosno Beograda.

„Završavamo Zemun, radićemo pristaništa u Sremskim Karlovcima, Apatinu… Očekujemo da do kraja ove godine imamo 12, a sa zemunskim, možda i 13 međunarodnih pristaništa“, najavio je ministar.

To otvara mogućnost da turisti, koji dolaze kruzerima, posete ne samo Beograd, već i druge delove Srbije.

Vesić je ukazao da je kovid kriza potpuno promenila način putovanja, pa se sada turistu češće odlučuju na kraća putovanja, po Evropi, što je šansa koju Srbija može i treba da iskoristi.

Foto: Peđa Mitić

Poručio je i da Srbija postaje sve značajniji logistički centar, što znači koordinaciju vazdušnog, vodnog, drumskog i železničkog saobraćaja, a doprineće razvoju zemlje.

„Ovo nije samo otvaranje jednog objekta, iako je vlada uložila u njega 400.000 evra, već govori da smo promenili prioritete i više ćemo pažnje obraćati na naše reke“, poručio je Vesić i dodao da je nedavno sa mađarskim ministrom razgovarao o uspostavljanju rečne linije Beograd – Budimpešta.

„Imaćemo i domaće rečne linije i to će promeniti kvalitet života. Smanjiće zagađenje, povećati komfor ljudi i bolje povezati zemlju. Saobraćajno povezivanje znači ne samo da su ljudi bliži jedni drugima, već nova radna mesta i veće plate“, rekao je Vesić.

On je ukazao i da svaki strani turista ostavi 150-200 evra u Srbiji bez troškova smeštaja što znači zaradu i za ugostitelje, prodaju suvenira, i druge delatnosti koje su vezane za turizam.

Najavio je nastavak ulaganja u projekat ’Zaplovimo Srbijom’, koji podrazumeva izgradnju novih pristaništa, jer, kako je rekao, samo od nas zavisi koliko će nam doći turista, koji su do sada imali mogućnost da sa kruzera pristanu samo u Beograd, a imali bi itekako šta da vide i van glavnog grada.

Foto: Peđa Mitić

„Okrećemo se rekama. A, to znači izgradnju fabrika za preradu otpadnih voda, da ne zagađujemo više naše reke, da ih čuvamo, bolje uređujemo, da gradimo obaloutvrde gde je potrebno, da postojeće popravljamo, da imamo više marina, nautičkih sela, luka i više vodnog saobraćaja i obezbedimo razvoj“, poručio je Vesić.

I na taj način se, kaže, vidi novo lice Srbije.

„Siguran sam da je ovo početak investicija u ovom kraju. Nije sve probleme mogće rešiti za godinu, pet ili 10 godina, ali svuda se nešto novo gradi, rešavaju se problemi i Srbija postaje bolje mesto za živiot svih ljudi“, zaključio je ministar Vesić.

Međunarodno putničko pristanište u Sremskoj Mitrovici nalazi se u neposrednoj blizini centra grada i Arheološkog lokaliteta Carska Palata Sirmijuma, i osmo je takvo u Srbiji, a drugo na reci Savi.

Foto: Peđa Mitić

Moći će da primi dva kruzera istovremeno, a pored međunarodnog putničkog saobraćaja, predviđen je i razvoj domaćeg linijskog saobraćaja.

Direktor Agencije za upravljanje lukama Vuk Perović rekao je da je pre samo 20 godina u Srbiji radilo jedno pristanište, dok se danas Dunavom i Savom povezujemo sa celim svetom.

Foto: Peđa Mitić

Vlada Srbije investirala je sredstva u izgradnju pristaništa u Sremskoj Mitrovici, a Agencija je izabrala lučkog operatera.

„Želimo da gradove na Savi ucrtamo na nautičke karte Evrope i iskoristimo brojne nautičke potencijale naše zemlje“, rekao je Perović i zahvalio se Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture što je prepoznalo značaj gradnje infrastrukture za vodni putnički saobraćaj.

Autor: