AKTUELNO

Ministarka je istakla da to nije samo deo autoputa, već da ima mnogo veći značaj zbog nastavka gradnje Koridora 11, povezivanja sa Crnom Gorom, ali i mogućnosti da se krene u izgradnju autputa ka BiH.

Komercijalni ugovor za izgradnju novog autoputa u Srbiji, od Preljine do Požege na Koridoru 11, vredan 450 milona evra, potpisan je danas u Budimpešti na samitu Kine i 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope.

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, preduzeće Putevi Srbije i potpredsednik kineske kompanije CCCC "China Communications Construction Company Ltd" Sun Ziu potpisali su ugovor za projektovanje i izvođenje radova na izgradnji autoputa E-763, od Preljine do Požege, u dužini od 30,9 kilometra.

Mihajlović je rekla medijima da bi do maja sledeće godine mogli da vidimo radnike na tom gradilištu. Ona je, takođe, istakla da je vrednost infrastrukturnih projekata sa Kinom oko šest milijardi evra.

To je teška deonica, ima jako puno mostova i tunela. Naš plan je da sa ugovorom o finasiranju završimo početkom iduće godine. U isto vreme završavamo dokumentaciju, krećemo sa eksproprijacijom, progalašavamo javni interes. Sledeće godine do maja bi postojala mogućnost da vidimo radnike na gradilištu.

Ona je istakla da to nije samo deo autoputa, već da ima mnogo veći značaj zbog nastavka gradnje Koridora 11, povezivanja sa Crnom Gorom, ali i mogućnosti da krenemo dalje u izgradnju autputa ka BiH.

Foto: Tanjug

- To je važno za regionalno povezivanje Srbije. Ssto se više regionalno povežemo to je mogućnost investiranja, regionalnog protoka robe i ljudi, mnogo veća nego što je sada slučaj - navela je Mihajlović.

Ona je rekla da se sa Kinom uglavnom sklapaju preferencijalni krediti, u kojima je grejs period pet godina, a kamatna stopa dva odsto.

U odnosu na sve ostale, odnosno u odnosu na 15 zemalja u okviru CIEZ, Srbija je iz tog fonda najviše iskoristila preferencijalne kredite ili najviše ugovorila. Veoma je važno da je Srbija u odnosu na ostalih 15 zemalja potpisala ugovore, to jest nije potpisivala sporazume kao mnoge države, već ugovore.

Tek predstoji ugovaranje za sledeću deonicu, od Požege do Boljara koja je najteža na Koridoru 11.

- Tu jeste problem da se zadužimo miliajrdu evra, ako želimo da je radimo. Još nismo krenuli u bilo kakve razgovore za tu deonicu, jer odgovorna vlada jasno određuje šta su prioriteti. Prvi prioritet je da završimo do Požege - dodala je Mihajlović.

Deonica Preljina - Požega ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona,jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd-Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH. Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli. Deonica Preljina - Požega je podeljena na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2. 040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice. Ta deonica je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran, ukupne dužine 258 km.

U Srbiji je 2016. na Koridoru 11 pušten u saobraćaj autoput Ljig - Preljina u dužini od 40 km, a u uskoro bi trebalo da bude završen i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km. Na toj trasi su deonica Ub - Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači, a Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig.

Takođe, Kinezi grade i deonicu autoputa od Surčina do Obrenovca koja će biti završena 2019.

Pročitajte još: LEPA VEST IZ BUDIMPEŠTE: Gradonačelnik Beograda potpisao dva mega ugovora sa Kinezima! (FOTO)

#Auto-put

#Budimpešta

#Mađarska

#Požega

#Zorana Mihajlović

'