AKTUELNO

Najvažnija stvar koju država može da uradi da olakša rad vozačima kamiona je da nastavi sa procesom ukidanja režima tranzitnih dozvola, i cilj naše zemlje je da takvih dozvola više ne bude već da srpske kamiondžije mogu da rade slobodno pre svega u zemljama EU, izjavio je danas ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da je takav režim dozvola već ukinut bilateralno, sa devet zemlja Evropske unije.

Vesić je pojasnio da onoliko dozvola za tranzit kamiona koje Srbija izda pojedinačno, drugim zemljama, isto toliko dozvola oni daju našim vozačima kamiona, što znači komplikovanu birokratsku proceduru - da za svaki odlazak naši vozači moraju da dobiju novu dozvolu.

“U proteklom periodu smo sa devet zemalja EU ukinuli te dozvole, i tu imamo liberalan režim. Ja sam u prvih mesec dana pokrenuo inicijativu na sastanku sa predstavnicima Vlade Španije, da ukinemo tranzitne dozvole, a tome sam razgovarao sa ministrom transporta Azerbejdžana prilikom nedavne posete predsednika te zemlje. O tome sam razgovarao sa ambasadorom Italije, najavio sam inicijativu prema njihovom ministru Salviniju da i sa tom zemljom ukinemo takav režim. To radimo sa Austrijom o čemu sam pričao sa ambasadorom te zemlje a pokrenućemo to pitanje i sa Nemačkom. Plan naše vlade je da sve zemlje EU prihvate ukidanje režima, što će značajno olakšati rad vozačima kamiona”, rekao je Vesić gostujući u Novom vikend jutru Jovane Jeremić na TV PINK.

Ministar je ukazao i da je na sastanku sa predstavnicima “Puteva Srbije” razgovarao o opremanju dve lokacije na auto putu od Subotice do Niša, koje bi bile uredjena odmorišta za vozače kamiona.

“Da mogu da odmore, odspavaju, okupaju se, ručaju. Želimo da sve bude uredjeno kako treba, pod kamerama, da vozači mogu da odspavaju u pristojnim sobama i da ta odmorišta budu državna”, pojasnio je Vesić.

Foto: TV Pink Printscreen

Takodje, i strani vozači znaće da u Srbiji imaju takvu pogodnost, pa će češće koristiti naše autoputeve, i kod nas plaćati putarinu, što je dobro i za državu, naveo je ministar.

“Ja ću naredne nedelje razgovarati sa vozačima kamiona, da vidimo šta država dodatno može da uradi da im olaška rad. Nije sve do nas, dogovori zavise i od drugih zemalja, ali na nama je da se borimo za naše vozače, oni zapošljavaju veliki broj ljudi, prevoze robu”, naglasio je Vesić.

Naveo je da Srbija postaje i sve važniji logistički centar, budući da se gradi železničko drumskin intermodalni terminal u Batajnici, a gradiće se i u Makišu.

Takodje, Beogradski aerodrom imaći kapacitet od 10 miliona putnika.

“Sve više kargo prevoza prolazi kroz Srbiju, sve je više logističkih centara, što znači da će biti više kamiona, vozova, i zato radimo i nove pruge”, rekao je Vesić.

Kada je reč o dugim čekanjima na graničnim prelazima za vozače kamiona, Vesić je rekao da se radi na uspostavljanju integrisanog graničnog prelaza, na Horgošu što će dovesti do ubrazavanja carinske procedura, i smanjenja čekanja na granici.

Vučićeva najveća i najvažnija tekovina je infrastruktura! Nikada se u Srbiji nije tolilko gradilo i nikada nije bila toliko povezana!

Foto: TV Pink Printscreen

Vesić je rekao da će se na predlog predsednika Vučića obilaznica oko Beograda zvati po Milutinu Mrkonjiću, dodajući da Vučić vrlo vodi računa da ljudi koji su važni i koji su uradili nešto za naše društvo, budu zaslužno nagrađeni na taj način.

- Što se tiče Mrkonjića, on je čitav svoj život posvetio izgradnji infrastrukture i veoma sam srećan što je predsednik predložio da se jedan deo puta u resoru koji ja vodim zove po njemu – rekao je Vesić.

Kako kaže, imao je razgovor sa Milutinom pre nekoliko meseci, kada su se dogovorili da bude savetnik u Beogradskom metrou, dodaje da se nažalost to nije dogodilo, ali da su uvek poštovali njegovo znanje i iskustvo.

Dodaje da je na nama da sačuvamo sećanje na njega.

- Izgradnja infrastrukte znači napredak zemlje. Jednoga dana kada se bude posmatrao ovaj deo istorije Srbije, Vučić će biti po mnogim stvarima zapamćen, ali ja smatram da je njegova najveća i najvažnija tekovina infrastruktura. Nikada se u Srbiji nije tolilko gradilo i nikada nije bila toliko povezana – rekao je Vesić.

Autor: