Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta.
Kako je saopštila vladina Kancelarija za saradnju sa medijima, promociji, koja je zakazana u podne, prisustvovaće i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. Ona će sa zvanicama i predstavnicima medija proći "Štadlerovim" vozom relaciju od Beograda do Ranžirne železničke stanice Novi Sad, gde će se obratiti novinarima.
Promociji projekta prisustvovaće i potpredsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme NR Kine Vang Siaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Beogradu Li Mančang i Atila Pinter, kao i predstavnici srpskih železnica, Saobraćajnog instututa CIP i kineskog konzorcijuma koji će učestvovati u realizaciji projekta, navedeno je u saopštenju.
Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.
Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske.
Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, vrednosti oko milijardu evra.
U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom.
Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine.
Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosečne pruge.
Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.
Mihajlović je ranije izjavila da će najverovatnije zajedno sa Kinezima biti osnovano i posebno preduzeće za realizaciju tog važnog projekta, kao posebno deoničarsko preduzeće u okviru srpskih železnica.
Izvor: Tanjug