AKTUELNO

Medijski analitičar Ištvan Kaić istraživao je objave o Aleksandru Vučiću u hrvatskim medijima i zaključio da svi negativni, pogrdni i neprovereni tekstovi o predsedniku Srbije zapravo potiču iz Srbije, iz kuhinje Junajted grupe.

"Ostvarivanje diktatorskih snova Aleksandra Vučića", "On je Kung Fučić! Zove Kineze da posete Srbiju nakon korone" - ovo su samo neke od objava u hrvatskim medijima o predsedniku Srbije, koji su prema analizi Ištvana Kaića opsednuti, Aleksandrom Vučićem.

Međutim, kako je Kaić primetio, iza tih napada iz Zagreba krije se Junajted grupa Dragana Šolaka.

- To je tema Junajted korporacije, odnosno Junajted grupe koja hara ovim regionom, jer taj sadržaj koji oni preuzimaju su im ovi već samleli, sve su im uradili šta treba, njihovo je samo da preuzmu. Ti isti tektovi koje pišu taj Gordan Duhaček ili Vlado Vurušić prenose se nazad i u Srbiji se predstavljaju kao nekakva originalna analiza - kazao je Kaić.

Foto: TV Pink Printscreen

- Monopol na izveštavanja hrvatskih medija ima Junajted korporacija Dragana Šolaka, preko svojih firmi tamo ili firmi povezanih sa njegovim firmama. Tako da gotovo ništa u vodećim hrvatskim medijima ne može biti objavljeno, a da nije u skladu sa načinom izveštavanja Dragana Šolaka - smatra novinarka Informera Milica Dakić.

Drugi, možda perfidniji napad na predsednika Vučića je kreiranje slike da se srpska vlast i njen lider u inostranstvu percipiraju negativno.

- Na primer Milica Čubrilo, bivša ambasadorka u vreme Borisa Tadića, napiše jedan pristrasan, kritički, mogu reći hejterski tekst za francuski Figaro, a taj tekst bude objavljen na portalu, ne zavređuje pažnju u štampanom delu tih novina, ali mediji u vlasništvu Dragana Šolaka preuzimaju taj tekst, ali brišu autora, oni ne kažu "Milica Čubrilo: Vučić diktator", oni kažu Figaro ili ugledni francuski mediji - pojasnila je Dakić.

Foto: TV Pink Printscreen

Kako kaže, upravo to što se plasira izvan okvira Srbije oni vraćaju u Srbiju kao stav uglednih svetskih medija.

Kaić je govoreći o cilju Junajted grupe rekao da je za ostvarivanje njihovih poslovnih interesa najbitnije to da zagospodari tržištem informacija.

- Kada gospodarite tržištem informacija vi diktirate sliku o nekome, a čak i o celoj državi... Ako imate takvu vrstu moći onda imate situaciju da se na taj način pritiskom iz susednih država na Srbiju borite za ostvarivanje poslovnih ciljeva ovde u Srbiji - kazao je Kaić.

Analiza medija od februara do jula obuhvatila je vodeća hrvatska glasila HRT, Jutarnji i Večernji list, Nacional, Slobodnu dalmaciju, 24 sata i Dnevnik.hr sa jedne strane, kao i N1 i Novu S sa druge.

#Aleksandar Vučić

#Ištvan Kaić

#hrvatski mediji

#napadi