AKTUELNO

Samostalni sindikat GSP Beograd odbacio je navode potpredsednika Naradne stranke Nikole Jovanovića da gradska vlast u Beogradu favorizuje privatne prevoznike.

U saopštenju taj sindikat navodi da od 1. januara JKP GSP Beograd ima model ugovora prema kome prihod GSP zavisi od broja osvarenih kilometara u saobraćaju, a ne od naplate prevoza.

Novim modelom ugovora GSP ima definisanu cenu po kilometru kao što je imaju i privatnici tako da nema govora o favorizovanju privatnih prevoznika u odnosu na GSP jer upravo je time napravljen disbalans, i sada je na tržištu trentman privatnih prevoznika i GSP-a po pitanju pređenih kilometara autobusa isti, navodi sindikat.

Napominju da je rukovodstvo grada podržalo samostalni sindikat u inicijativi pokrenutoj u maju ove godine da se od strane vlade usvoji prosisreno dejstvo kolektivnog ugovora.

To podrazumeva da će nestati nelojalna konkurencija koja je do sada postojala u korist privatih preduzeća koja obavljaju komunlanu delatnost- u ovom sučaju privatnih prevoznika.

Navode i da grad finansira kapitalne nabavke GSP pa je tako za nabavku vozila uložio 6, 2 miliarde dinara, a sledeće godine planira preko 7 milijardi mimo prihoda koje je preduzeće ostvarilo.

To znači da će za dve godine grad uložiti u kapital GSP oko 14 milijardi, što je skoro 50 odsto ukupne vrednosti preduzeća.

"Stav sindikata je da se naplata prevoza vrati GSP i ne sumjamo da će osnivač doneti odluku koja je u najboljem interesu građana Beograda i GSP", navode.

Sef odborničke grupe Savez za Srbiju u Skupštini Beograda Nikola Jovanović rekao je danas na sednici skupštine grada da samo 50 odsto od naplate bus plusa ide GSP-u, sve ostalo ide privatnim prevoznicima, da dve trećine subvencija iz budžeta takođe ide privatnim prevoznicima te da je to glavni razlog zašto je javni prevoz u kolapsu.

#GSP

#Nikola Jovanović

'